شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد

۵درصد سهمیه مازاد کنکور برای سیل‌ زدگان

شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵درصد سهمیه مازاد کنکور را برای سیل‌زدگان تصویب کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۳۸
۵درصد سهمیه مازاد کنکور برای سیل‌ زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز برگزار شد و بر این اساس ۵درصد سهمیه مازاد کنکور به سیل‌ زدگان اختصاص یافت.

براساس مصوبه شورا سهمیه داوطلبان کنکور در مناطق سیل‌ زده مانند داوطلبان منطقه زلزله‌زده محاسبه می‌شود و رتبه آزمون داوطلبان دیگر تحت شعاع این سهمیه قرار نمی‌گیرد.

جلسه 817 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز گذشته هفتم خردادماه به ریاست علی لاریجانی نایب رئیس اول این شورا در محل ریاست جمهوری برگزار شد.

تعیین و تصویب تکلیف برای دستگاه های عضو در راستای رونق تولید

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه با بیان اینکه دستور اصلی و محوری جلسه موضوع شعار سال یعنی رونق تولید بود، گفت: مقام معظم رهبری 10 سال متوالی است که در نامگذاری سال ها روی موضوعات اقتصادی تاکید داشته اند.

وی افزود: این نامگذاری عنوان برای یک سال به معنای آغاز آن موضوع در سال و توجه به آن در سال های آینده نیز است.

عاملی تصریح کرد: کلیات سندی در خصوص رونق تولید در شرایط تحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید که در آن 10 سیاست که تکالیفی ضمن آن برای دستگاه های عضو شورا با رویکرد موضوعات دانش بنیان و فرهنگ مبنا تعیین شده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران اضافه کرد: بر اساس این سیاست های تصویب شده دستگاه ها موظف می شوند که برنامه اقدام تهیه کنند که این برنامه ها در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور به تصویب خواهند رسید و ظرف مدت شش ماه گزارش های عملکرد آن باید در صحن شورا ارائه شود.

تصویب جایزه بین المللی ایثار

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب موضوع جایزه بین المللی ایثار گفت: این جایزه در سطح ملی و بین المللی اجرایی خواهد شد که اساسنامه آن در جلسه امروز به تصویب رسید.

تصویب سهمیه پنج درصد مازاد بر کنکور برای مناطق سیل زده


عاملی همچنین با اشاره به سیل اخیر که مناطقی از کشور را با آسیب دچار کرد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصویب کرد که پنج درصد مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور به عنوان سهمیه به مناطقی که به صورت مستقیم دچار آسیب سیل شدند اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: این سهیمه مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور است و سایر داوطلبان کنکور به هیچ وجه تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تشخیص مناطق سیل زده که شامل مصوبه می شوند به عهده وزارت کشور و وزارت علوم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها