مرور مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ؛

غرب و شرق آسیا در انتظار یک هشتم نهایی

مرحله گروهی فصل 2019-2018 لیگ قهرمانان آسیا فردا پنج شنبه تمام می شود و تکلیف تیم های صعود کننده به یک هشتم نهایی کاملا مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۲۱
غرب و شرق آسیا در انتظار یک هشتم نهایی

به گزارش جام جم آنلاین ، نبرد تیم های غرب و شرق آسیا فردا به سرانجام می‎رسد (به استنثای گروه A که ذوب آهن در آن حضور دارد). در مرحله یک هشتم نهایی نیز باز هم تیم های غرب آسیا مقابل هم قرار می گیرند و تیم های شرق آسیایی نیز با هم مصاف می دهند. ابتدا وضعیت گروه های هشت گانه لیگ قهرمانان آسیا بررسی می شود.

گروه A

در این گروه به دلیل به تعویق افتادن دیدار ذوب آهن اصفهان و النصر عربستان هنوز تکلیف به طور کامل مشخص نشده است البته ذوب آهن که دیگر فقط دغدغه ادامه صدرنشینی دارد پیش از این صعود خود را قطعی کرده و اکنون دو تیم النصر عربستان و الزورای عراق برای گرفتن سهمیه دوم تلاش می کنند، تیم هایی که به ترتیب 9 و 8 امتیازی هستند.

گروه B

در این گروه تیم الوحده امارات با 13 امتیاز صدرنشین شد و به عنوان سرگروه به مرحله یک هشتم نهایی رسید. الاتحاد عربستان هم با 11 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و صعود کرد. لوکوموتیو تاشکند و الریان قطر هم با هفت و سه امتیاز حذف شدند.

گروه C

گروه مرگ مرحله مقدماتی در غرب آسیا نیز صعود کننده های خود را شناخت. الهلال عربستان و الدحیل قطر با 13 و 9 امتیاز به مرحله بعدی رسیدند اما استقلال ایران با هشت امتیاز فرصت بزرگ صعود را از دست داد و حذف شد. العین امارات نیز به عنوان ضعیف ترین تیم گروه با کسب فقط دو امتیاز به کار خود در لیگ قهرمانان فصل 2019-2018 آسیا پایان داد.

گروه D

پرسپولیس هم مانند استقلال سرنوشت غم انگیزی در این فصل داشت، این تیم قعرنشین گروه D شد و کنار رفت. در این گروه السد قطر و الاهلی عربستان با 10 و 9 امتیاز به عنوان تیم های اول و دوم به یک هشتم صعود کردند و پاختاکور ازبکستان و پرسپولیس ایران نیز با 8 و 7 امتیاز حذف شدند.

گروه E

تکلیف این گروه امروز مشخص می شود. شاندونگ لوننگ چین با 11 امتیاز پیش از این صعود خود را به عنوان صدرنشین قطعی کرده است. کاشیما یعنی نایب قهرمان فصل گذشته با هفت امتیاز دوم است و امروز برای قطعی کردن صعود از ساعت 14:30 مقابل شاندونگ لوننگ یعنی تیم صدرنشین قرار می گیرد. ژیونگنام هم امیدوار به شکست خوردن کاشیما امروز برابر جوهور دارالتعظیم قرار می گیرد و با یک برد و به شرط شکست کاشیما صعود می کند.

گروه F

وضعیت این گروه بسیار پیچیده است. سانفرسه هیروشیما با 12 امتیاز در صدر قرار دارد و صعودش قطعی است اما مسئله صدرنشینی اش با خطر مواجه است. دگوی 9 امتیازی در این گروه دوم است و این تیم هم به شدت در خطر حذف قرار دارد چرا که با تیم سوم یعنی گوانگژو چین فقط یک امتیاز فاصله دارد. ملبورن ویکتوری استرالیا هم پیش از این با یک امتیاز حذف شده است.

امروز تکلیف این گروه هم مشخص می شود. گوانگژو و دگو در دیداری بسیار حساس مقابل هم قرار می گیرند. ملبورن یک امتیازی هم به مصاف صدرنشین گروه می رود.

گروه G

دیروز (سه‌شنبه) در دیدارهای همزمان هفته پایانی گروه G لیگ قهرمانان آسیا تیم جئونبوک کره‌جنوبی برابر تیم بوریرام تایلند به تساوی بدون گل بسنده کرد و تیم اوراوای ژاپن نیز با نتیجه 3 بر صفر از سد تیم پکن سینوبوی چین گذشت. ناگاساوا (34)، موتو (4) و کوروکی (81) زننده 3 گل تیم اوراوا بودند.

در جدول رده‌بندی نهایی گروه G لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های جئونبوک کره‌جنوبی (13 امتیاز)، اوراوای ژاپن (10 امتیاز)، پکن سینوبوی چین (7 امتیاز) و بوریرام تایلند (4 امتیاز) رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند. بدین ترتیب تیم‌های جئونبوک کره‌جنوبی و اوراوای ژاپن راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

گروه H

در دیدارهای همزمان دیروز گروه H لیگ قهرمانان آسیا نیز تیم شانگهای SIPG چین به پیروزی پرگل 5 بر صفر برابر تیم اولسان هیوندایی دست یافت. اوسکار (7، 42 و 86)، لونگ (67) و جانگ هو (89) برای تیم چینی گل زدند. در جدول رده‌بندی گروه H لیگ قهرمانان آسیا تیم اولسان هیوندایی با کسب 11 امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد. تیم شانگهای SIPG چین با 9 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و جواز صعود را به دست آورد. تیم‌های کاوازاکی ژاپن (8 امتیاز) و اف سی سیدنی استرالیا (3 امتیاز) رده‌های سوم و چهارم را کسب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها