نگاهی به هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران ؛

حمله به جام هجدهم

چرا مدعیان لیگ برتر فوتبال ایران ضعیف شده‎اند؟

صدرِ تب‎دار

هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته برگزار شد و با توجه به نتایجی که رقم خورد قهرمان فصل هجدهم در پایان هفته سی‎ام که اختتامیه لیگ به شمار می رود مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۴۵
صدرِ تب‎دار

به گزارش جام جم آنلاین ، پنج مدعی در لیگ برتر وجود دارد. از این پنج مدعی فقط دو تیم برای قهرمانی شانس دارند (شانس یکی بسیار زیاد و شانس دیگری اندک) و سه تیم دیگر صرفا فقط برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کنند چرا که شانس قهرمانی را در هفته بیست و نهم و یا هفته‌های قبل از آن از دست داده اند.

واقعیت این است که تیم های بالانشین لیگ برتر این روزها و این هفته ها بد بازی می کنند و بد نتیجه می گیرند، از پرسپولیس که در صدر قرار دارد تا تیم استقلال و تراکتورسازی. دلیل ضعیف این تیم ها چیست؟

این پرسپولیسِ بد

تیم پرسپولیس در هفته های اخیر افول بی سابقه ای را از لحاظ کیفیت بازی تجربه می کند. این تیم مقابل سپاهان نمایش بسیار بدی داشت، دیداری که در نهایت با تساوی این دو مدعی لیگ برتر به پایان رسید.

نمایش بد این تیم شب گذشته هم ادامه داشت، جایی که در ابتدا یک گل از ماشین سازی خوردند اما در نهایت با گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی از یک شکست بدموقع فرار کردند.

دلیل ضعف سرخ ها در هفته های اخیر فشردگی دیدارهای لیگ ، استرس نیمه نهایی با سپاهان و البته فشار روانی و جسمی حاصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و حذف از این رقابت هاست.

نه بزرگ سپاهان به قهرمانی

شاگردان امیر قلعه نویی در هفته های اخیر فرصت های متعددی را برای کسب امتیازات بیشتر از دست دادند و به راحتی از موقعیت هایی که آنها را به صدر نزدیک‎تر می‎کرد، گذشتند.

آخرین فرصت سوزی آنها هم شب گذشته بود. البته ناگفته نماند که آنها مقابل پدیده ای قرار گرفتند که خود یکی از مدعیان نسبی لیگ به شمار می‎رود و به شدت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در تلاش است، تلاشی که هفته سی‎ام هم ادامه خواهد داشت.

تقابل سپاهان و پدیده در هفته بیست و نهم لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان یافت. در این دیدار اول پدیده به گل رسید و نزدیک بود گل دوم را هم به ثمر برسانند اما در ادامه سپاهان بود که موفق به گلزنی شد و این مسابقه در نهایت با همان مساوی یک بر یک هم به پایان رسید. سپاهان اکنون سه امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد. آنها برای قهرمانی باید مقابل استقلال خوزستان به پیروزی برسند و پرسپولیس هم مقابل پارس جنوبی جم ببازد!

افت فنی سپاهان در هفته های اخیر مشخص است این در حالیست که آنها بر خلاف پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن لیگ قهرمانان آسیا در برنامه‎شان جایی نداشت.

استقلالِ با فرهاد

استقلال از زمان روی آمدن فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی در لیگ برتر دو بار بازی کرده، یک بار چهار بر دو استقلال خوزستان را بردند و دیشب هم که در خانه صنعت نفت آبادان بدون گل متوقف شدند، دیداری که در آن گل سالم آبی های تهران مردود اعلام شد. به باور اکثر کارشناسان داوری گل استقلال صد در صد سالم بود و باید سه امتیاز این مسابقه به حساب آنها واریز می شد، اتفاقی که نیفتاد تا شانس قهرمانی استقلال در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ به طور کامل از بین برود.

استقلال در هفته های اخیر شرایط مختلفی را تجربه کرد، از حضور فشرده همزمان در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر تا حذف از آسیا و از اخراج شفر که با روانی روی این باشگاه گذاشت تا بازگشت فرهاد مجیدی و از ناداوری محرز علیه این تیم. استقلال با توجه به حاشیه های باقی مانده در لیگ برتر حال و روز خوبی در آستانه اتمام لیگ ندارد. آنها فقط باید مراقب سهمیه آسیایی خود باشند و تحقق رویای قهرمانی را به فصل بعد موکول کنند.

پدیده، پیش به سوی آسیا

یحیی گل محمدی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در هفته پایانی لیگ برتر سهمیه آسیایی نماینده مشهد را قطعی کند. پدیده در پنج هفته اخیر لیگ برتر سه بار برده، یک بار باخته و یک بار هم تن به تساوی داده است. این تیم برای رسیدن به آسیا روند خوبی را در پیش گرفته که حاکی از توانایی های مثال زدنی یحیی گل محمدی در فوتبال است.

تراکتور رفت تا فصل بعد

تراکتورسازان چند هفته پیش مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران بودند اما سه باخت پیاپی و دو تساوی پشت سر هم آنها را تا رده پنجم تنزل داد و اکنون آرزویشان تنها کسب سهمیه آسیایی است.

حاشیه های کمرشکنی که محسن فروزان مسبب به وجود آمدن آن است از اصلی‌ترین دلایل کنار رفتن تراکتورسازان از کورس قهرمانی است. آنها این فصل هم قهرمانی را از دست دادند. انگار تراکتورسازی هیچ وقت نمی خواهد از اشتباهات گذشته درس بگیرد و بتواند آنها را جبران کند. هواداران پرشور این تیم در لیگ هجدهم هم نشان دادند همچنان بی حوصله ترین هواداران هستند و به هیچ عنوان ناکامی تیمشان را برنمی تابند.

تراکتورسازی روزهای سختی را پشت سر گذاشت و یک هفته بسیار حیاتی در پیش دارند، هفته ای که اگر پدیده در آن به پیروزی برسد تراکتورسازی به سهمیه آسیایی نمی رسد حتی اگر مقابل فولاد خوزستان با نتیجه پرگلی به برتری دست پیدا کند.

احتمالا لیکنز سرمربی بلژیکی تبریزی ها در پایان این فصل به کار خود در این شهر پایان می دهد. از همین اکنون اخبار متعددی در رابطه با وضعیت مربی گری این تیم برای فصل آینده به گوش می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها