مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

ذوب‌آهن برای صعود فقط به یک امتیاز نیاز دارد

تیم فوتبال ذوب‌ آهن اصفهان در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ مهمان تیم الزوراء عراق است.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۳۸
ذوب‌آهن برای صعود فقط به یک امتیاز نیاز دارد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، هفته دوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه آغاز می‌شود و ذوب‌آهن ایران روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه کربلا به مصاف تیم الزوراء عراق می‌رود.

ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی داشته و با 10 امتیاز صدرنشین گروه A است. سبزپوشان اصفهانی برای قطعی شدن صعودشان تنها به یک امتیاز دیگر نیاز دارند و برای رسیدن به آن باید در هفته دوم از دور برگشت این رقابت‌ها آماده برگزاری بازی برگشت مقابل تیم الزوراء عراق شوند؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن اگر با برد شاگردان منصوریان و یا تساوی 2 تیم همراه باشد، صعود ذوبی‌ها را به مرحله حذفی رقابت‌ها قطعی می‌کند.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ذوب‌آهن در بازی قبلی خود موفق شدند تیم الوصل امارات را شکست دهند و با کسب 3 برد و یک مساوی، صدرنشین قاطع گروه خود باشند. تنها تساوی ذوبی‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت مقابل الزوراء رقم خورد و سبزپوشان اصفهانی با وجود نمایش برتر و یک‌طرفه‌ای که ارائه دادند، نتوانستند دروازه تیم عراقی را باز کنند.

پیش از آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که ذوب‌آهن نه تنها بتواند نتایج خوبی را به دست آورد، بلکه تبدیل به مدعی جدی گروه خود شده و بهترین عملکرد را بین نمایندگان ایران در این رقابت‌ها داشته باشد. اما تیم یک‌دست و هماهنگ منصوریان این روزها در بهترین حالت خود به سر برده و تنها یک گام تا قطعی شدن صعودش فاصله دارد.

ذوبی‌ها که درخشش خود را از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آغاز کرده و در مرحله گروهی نیز آن را ادامه دادند، در این هفته‌ها تبدیل به تیمی شده‌اند که شکست‌ناپذیر نشان داده و راه نتیجه گرفتن را به خوبی می‌دانند. آنها در مجموع 15 بازی قبلی که در لیگ قهرمانان و لیگ برتر انجام داده‌اند، تنها یک شکست داشته و موفق شده‌اند 8 برد و 5 مساوی را کسب کنند.

نمایش‌های چند هفته اخیر ذوب‌آهن نشان داده است که شاگردان منصوریان برای این دیدار، از آمادگی مطلوبی برخوردار بوده و از لحاظ روحی و روانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند. برگ برنده ذوب‌آهن برای این مسابقه، آمادگی بالای خط دفاعی به خصوص رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم است که می‌تواند نقطه اطمینان خاطر منصوریان برای اجرای برنامه‌هایش باشد.

شرایط شاگردان منصوریان در سایر خطوط نیز مطلوب است. در خط میانی، ذوب‌آهن از بازیکنان جنگنده و خلاقی مثل حسینی، حدادی‌فر و نیک‌نفس بهره می‌برد که قادر هستند در بدترین شرایط ورق را به نفع تیم خود برگردانند. خط حمله ذوب‌آهن نیز با حضور مهاجمان با‌هوش و فرصت‌طلبی مثل ارسلان مطهری و کریستین اوساگوانا شرایط خوبی دارد.

ذوب‌آهن روز سه‌شنبه باید به مصاف تیمی برود که از خط حمله قدرتمندی برخوردار است. الزوراء در فصل جاری لیگ عراق 28 گل به ثمر رسانده و با کسب 41 امتیاز از 23 بازی، در رده چهارم جدول ایستاده است. فوتبال عراق شباهت‌های زیادی به فوتبال ایران داشته و تیم‌های عراقی به طور معمول از بازیکنان خلاق و خوش تکنیک زیادی بهره می‌گیرند. علاء عباس مهاجم جوان الزوراء سرشناس‌ترین مهره این تیم در پیکان خط حمله‌اش است.

این تیم در خط هافبک خود نیز صاحب چند بازیکن خطرناک است، اما مشکل اصلی الزوراء در فاز دفاعی است. نماینده عراق در فاز دفاعی اما شرایط چندان مساعدی نداشته و دریافت 21 گل در 23 بازی، نشانگر ساختار ضعیف دفاعی این تیم است. از طرف دیگر مصدومیت 2 مدافع الزوراء حسین جوید و مصطفی محمد در کنار غیبت صفا هادی هافبک دفاعی و ستاره نامدار این تیم، شرایط نماینده عراق را در فاز دفاعی سخت‌تر کرده است. با این حال الزوراء در زمین خودش حریف بسیار سرسختی است. آنها در ورزشگاه خانگی خود از حمایت همه‌جانبه هواداران‌شان بهره می‌برند و در دور رفت موفق شدند الوصل را با 5 گل درهم بکوبند.

چالش اصلی منصوریان در این دیدار مقابله با خستگی بازیکنان ذوب‌آهن است. منصوریان اگرچه در بازی آخر تیمش مقابل پارس جنوبی به 9 بازیکن اصلی خود استراحت داد، اما واقعیت آن است که فرسایشی بودن فصل جاری و فشردگی بالای رقابت‌ها فشار زیادی را به بازیکنان این تیم تحمیل کرده و می‌تواند برای سبزپوشان مشکل‌ساز شود.

برگ برنده ذوبی‌ها در دیدار فردا بی‌تجربگی بازیکنان الزوراء در دیدارهای آسیایی است؛ نقطه ضعفی که اگر با فرصت‌طلبی سبزپوشان همراه شود، می‌تواند ذوب‌آهن را به 3 امتیاز ارزشمند این دیدار برساند. سبزپوشان اصفهانی اگر می‌خواهند در این دیدار موفق شوند باید پرسینگ را در زمین حریف انجام داده و با قطع ارتباط خط هافبک و حمله تیم الزوراء مانع از خلق موقعیت توسط بازیکنانش شوند. مهاجمان ذوب‌آهن نیز باید بیشتر قدر موقعیت‌ها را دانسته و با فرصت‌سوزی کمتر، کار را به اما و اگر واگذار نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها