سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: فعلا خطری خرمشهر و روستاهای آن را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۱۰
وضعیت خرمشهر تحت کنترل است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ،کوروش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به کاهش سرعت آب و توقف آن در کیلومتر ۵۵ خرمشهر، گفت: فعلاً وضعیت تحت کنترل است و خطری خرمشهر و روستاهای آن را تهدید نمی‌کند.

وی، با اشاره به شکسته شدن سیل‌بند روستای ملیحان در بخش اسماعیلیه اهواز و حرکت روان‌آب‌ها به سمت بیابان‌های شادگان و اطراف آبادان و خرمشهر ادامه داد: در حال حاضر روان‌آب‌ها از سمت ملیحان در حال حرکت به سمت خرمشهر است که بخشی از آن در حال وارد کردن آسیب به جاده خرمشهر و راه‌آهن بود اما کنترل شد، از امروز ارتباط ریلی برقرار شد و جاده مشکلی ندارد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر افزود: آب به سمت (بیابانی) پشت ریل آهن هدایت شد و اکنون پشت کانال زهکش نیشکر المهدی باقی مانده است، در حال هدایت آب به سمت کانال المهدی و به سمت دژ جمهوری هستیم تا پس از این بخشی از آب به سمت تالاب ناصری هدایت شود.

مودت گفت: اکنون سیل‌بندهای تالاب ناصری در حال تقویت است، از طرفی دیگر در بخش مرز شملچه در حال لایروبی، پاکسازی و افزایش ارتفاع دایک دو نهر هستیم تا اگر آب به خرمشهر برسد به سمت اروندرود و از آنجا به خلیج فارس هدایت شود.

وی با اشاره به اعلام حالت فوق‌العاده از روز شنبه هفته جاری، ادامه داد: تا پایان امروز حالت فوق‌العاده ادامه دارد اما اگر روان‌آب‌ها مشکلی ایجاد کند ممکن است حالت فوق‌العاده تمدید شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به وقوع مد اکبر، گفت: در هفته جاری یک مد اکبر رخ داد که اگر امشب رخ نداد وقوع آن به پایان می‌رسد و مشکلی ایجاد نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها