سیامک نعمتی: پس از گل خوشحالی نکردم، چون مردم ایران داغدارند

رفت و برگشت با الاهلی سخت است

مأموریت تیم‎های ایرانی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به بهترین شکل ممکن به پایان رسید؛ سه پیروزی مقابل سه تیم قدرتمند، مدعی و مشکل‌ساز عربستانی و اماراتی. پیش از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا فضایی مملو ناامیدی نسبت به صعود استقلال و پرسپولیس به وجود آمده بود اما اکنون ورق کاملاً برگشته است وامی‌ده‌ای زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۹۹
هت‎تریک مقابل تیم‎های عربستانی و اماراتی با رستاخیز دوباره پرسپولیس

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل راحت‎ترین تیم گروه یعنی پاختاکور ازبکستان قرار گرفت و یک‌بریک مساوی کرد تا آب سردی بر سر هوادارانی ریخته باشد که جز پیروزی مقابل این تیم ازبکستانی آن‌هم در ورزشگاه آزادی نمی‎خواستند. این تیم در هفته دوم هم با یک گل مغلوب السد قطر شد تا به قعر جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا برود و همه را ناامید کند. واقعیت این است تعداد کسانی که پیش از دیدار با الاهلی عربستان رأی به حذف این تیم در هفته‎های آتی می‌دادند بسیار بیشتر از کسانی بود که پیش‎بینی می‎کردند سرخ‎ها با پیروزی الاهلی را پشت سر می‎گذارند و مجدداً در آسیا حرف‎های زیادی برای گفتن خواهند داشت. حق با اقلیت بود، پرسپولیس دیشب الاهلی ، تیم پا به سن گذاشته اما مدعی عربستانی را برد و از قعر جدول کنده شد و به رده سوم رسید. الاهلی با این شکست قعرنشین شد. السد و پرسپولیس هم چهار امتیازی هستند و رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیاردارند. صدرنشین غیرمنتظره این گروه هم پاختاکور ازبکستان است، تیمی که قرار بود ساده‎ترین تیم گروه باشد اما اکنون با 5 امتیاز هنوز در صدر قرار دارد هرچند احتمال می‎رود این تیم در ادامه مرحله گروهی با مشکلات زیادی روبرو شود.

پرسپولیس شب گذشته به پیروزی بسیار شیرینی دست‌یافت و به آسیا دوباره برگشت اما ادامه راه برای این تیم چگونه خواهد بود؟ کاملاً واضح به نظر می‎رسد که کار بسیار سخت است. کافی است به نقشه راه توجه کنیم.

بازی برگشت تیم‌های پرسپولیس و الاهلی روز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. الاهلی میزبان است و با همان ستاره‌های پا به سن گذاشته که حسین عبدالغنی 42 ساله در رأس آنها قرار دارد می‌خواهد انتقام شکست دیشب را بگیرد و قطعاً برای آن انواع ترفندهای مختص به تیم‌های عربی ازجمله جنگ روانی را به کار خواهد گرفت. تیم‌های عربی تحمل شکست ندارند و وقتی متحمل شکست می‌شوند برای جبران در بازی برگشت از هر ترفندی استفاده می‎کنند؛ وضعیتی که اکنون تیم الاهلی دارد. شکست مقابل سرخ‎های ایران برای آنها خیلی سخت و سنگین بود و مسلماً برای دیدار برگشت حسابی برنامه‌ریزی می‎کنند.

مسیر ناهموار پرسپولیس درست از همین مسابقه شروع می‎شود. سپس روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه مقابل پاختاکور قرار می‌گیرد. نماینده ازبکستان که فرصتی طلایی برای صعود از این گروه دارد این بار میزبان است و می‎خواهد بازهم از قهرمان ایران امتیاز بگیرد تا به روند خوب خودش در این گروه ادامه بدهد. درواقع باید گفت پاختاکور در گروهی که سه تیم قدرتمند در آن حضور داشت تا اکنون بسیار خوب بوده و شایسته صعود است. سرخ‎ها روز سی‎ام اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم السد قطر هستند، همان تیمی که در بازی رفت یک‌بر صفر شاگردان برانکو را شکست داد. مسیر پرسپولیس ، مسیری سخت و ناهموار به نظر می‌رسد اما قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر ایران انگیزه‎های زیادی برای صعود از این گروه و طی کردن مسیر فصل گذشته تا فینال را دارد.

در هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تیم ذوب‌آهن ایران با نتیجه 3 بر یک از سد الوصل امارات گذشته و استقلال ایران نیز در مصاف با الهلال عربستان به برتری 2 بر یکدست یافته بود، به‌این‌ترتیب با برتری پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان هت‌تریک بردهای نمایندگان ایران در هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کامل شد.

برنامه بازی‌های بعدی گروه D

دوشنبه 2 اردیبهشت 1398

الاهلی عربستان - پرسپولیس 20:00

السد - پاختاکور 20:30

دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

پاختاکور - پرسپولیس 19:30

السد - الاهلی عربستان 23:15

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398

پرسپولیس - السد 19:30

الاهلی عربستان - پاختاکور 23:50

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها