امام جمعه موقت تهران گفت: شعار «رونق تولید» باید سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات مردم و مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۶۰
شعار «رونق تولید» سرلوحه فعالیت‌ها شود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، آن را روح اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این امر باید به عنوان نقطه عطف سازنده سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات مردم و مسئولان قرار گیرد و برخورد تشریفاتی و شعاری نکنیم.

وی انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را یکی از روش‌های حکیمانه و کارشناسانه برای تقویت اراده ملی ملت ایران ذکر کرد و افزود: تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری­ همچنین نوعی گفتمان سازی و ادبیات سازی استادانه است تا مردم ایران قدم‌های خود را در جهت توسعه کشور و پیشرفت همه جانبه محکم بردارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره­ به دشمن شناسی هوشیارانه مقام معظم رهبری و پیش بینی ایشان در خصوص جنگ اقتصادی دشمن گفت: تمام امکانات کشور باید برای تحقق شعار رونق اقتصادی کشور سر لوحه کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: اگر تولید ملی رونق پیدا کند در سال ۹۸ شاهد یک اتفاق متفاوت در خصوص تحقق بسیاری از خواسته‌های مردم خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تحقق شعار سال و رونق اقتصادی را موجب کنترل تورم، کاهش قیمت ها، کاهش وابستگی به خارج از کشور، افزایش تولید، ایجاد اشتغال برای جوانان، ​کنترل قیمت ارز، تقویت صادرات و افزایش درآمد‌ها و در نهایت مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن دانست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه بزرگ جمهوری اسلامی ایران در میان کشور‌های جهان بر مزیت وجود بازار بزرگ داخلی، وجود بازار عظیم ۶۰۰ میلیون نفری منطقه، ظرفیت بالای نیروی انسانی تقویت شده در نظام اسلامی تاکید کرد: این شرایط و ویژگی‌ها باعث می‌شود که زمینه‌های رونق اقتصادی در کشور فراهم شود.

وی روحیه جهادی، اتحادملی و همچنین تدبیر و مدیریت را از ویژگی‌هایی دانست که باید برای رسیدن به تحقق شعار سال آن‌ها را به کار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری همچنین با اشاره به موانع و مشکلات ­اقتصادی کشور گفت: باید در زمینه رفع موانع فرهنگی و سد راه توسعه اقتصادی از جمله تنبلی‌ها، مصرف گرایی، اسراف، احتکار و گرایش به کالا‌های خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی افزود: مشکلات ساختاری و مدیریتی نیز از مواردی است که باید برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و رونق تولید از میان برداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها