معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: برای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید باید از صنایع کوچک و متوسط در کشور به معنای واقعی حمایت کرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۶۳۶
تحقق شعار سال با حمایت از صنایع کوچک

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، محسن صالح نیا در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه شعار محوری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» تعیین شده است، افزود: نقش صنایع کوچک و متوسط در تحقق پذیری این شعار بسیار پر رنگ است چرا که بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی فعال کشور در این رده قرار دارند.

وی همچنین اظهارداشت: واقع مطلب اینکه هر روش و سیاست حمایتی که بخش سیاست گذاری جهت حمایت از رونق تولید در کشور اتخاذ کند بدون شک بخش عمده ای از این موارد به حوزه مزبور مربوط می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: این بخش از صنایع در سه دسته طبقه بندی می شوند.

وی افزود: دسته اول صنایعی هستند که کالاهای مصرف نهایی را تولید و در سطح بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

صالح نیا اظهارداشت: دسته دوم صنایعی هستند که در زمینه تولید کالاهای واسطه ای به منظور رفع نیاز بخش های مختلف صنعت فعالیت دارند.

وی گفت: دسته سوم صنایع زیر ساختی و زیر بنایی را تشکیل می دهند که به بخش های مختلف تولید خدمت رسانی می کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران افزود: وقتی صحبت از رونق تولید می شود باید روش های مختلفی برای تامین مواد اولیه مناسب، سیستم کارآمدی برای تامین سفارشات اعم از داخلی و خارجی، ملزومات تولید و غیره در قالب استفاده از تسهیلات و منابع برای پشتیبانی از رونق تولید، بسترهای لازم برای افزایش بهره وری و همینطور نوسازی و ارتقای تکنولوژی واحدهای مرتبط با این سه دسته از صنایع را به بهترین وجه ممکن فراهم کرد.

وی اظهارداشت: برای تحقق پذیری شعار محوری سال باید تمامی این موارد و مسائل مورد توجه جدی قرار گیرد.

صالح نیا در ادامه مصاحبه یادآورشد: هم اکنون در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ۴۳ هزار واحد در حال فعالیت هستند که از این تعداد تنها ۹ هزار واحد معادل ۲۰ تا ۲۱ درصد در حالت رکود بسر می برند.

«بهار پلاک ۹۸» ویژه برنامه صبحگاهی نوروزی که به همت گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و مهرگان سوادکوهی» با هدف گفتگو با کارشناسان و صاحبنظران ارشد اقتصادی نظام، پخش موسیقی های محلی و سنتی مراکز مختلف ایران، خبر رسانی و اخبار روز اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها