برای عملیاتی کردن هر چه سریع تر اینستکس برگزار می شود

مذاکرات ایران با نمایندگان ۳ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا امروز در تهران

مذاکرات هیات کارشناسی ایران با نمایندگان فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا درباره عملیاتی کردن هر چه سریع تر اینستکس امروز در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۲۳
مذاکرات ایران با نمایندگان ۳ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا امروز در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تهران امروز (سه شنبه) بیست و یکم اسفندماه میزبان دور تازه رایزنی ها و مذاکرات هیات کارشناسی ایران با نمایندگان سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس و نیز اتحادیه اروپایی در خصوص عملیاتی کردن هر چه سریعتر کانال مالی ایجاد شده توسط سه کشور اروپایی موسوم به اینستکس است.

در این نشست آخرین وضعیت اینستکس و نهاد متناظر آن در ایران، نحوه تعامل و همکاری این دو نهاد، نحوه استفاده فعالان اقتصادی و تجاری از این مکانیسم، مروری بر گام های بعدی با هدف گسترش حوزه فعالیت اینستکس به سایر حوزه های تجاری و دیگر موضوعات مرتبط به این فرآیند با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط از کشورمان با نمایندگان بخش های سیاسی و اقتصادی طرف اروپایی و نیز مدیر اینستکس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر «پر فیشر» مدیر ساز و کار مالی موسوم به «اینستکس» (ساحات) به ایران خبر داد و نوشت وی با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است.

سفارت فرانسه با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»

پیش از این عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران از سفر مدیر اینستکس به تهران خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها