کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود که ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد سپس به سایر مناطق کشور کشیده می شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۶۳
ورود سامانه بارشی به کشور؛ عصر امروز

به گزارش جام جم آنلاین، کبری رفیعی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود:امروز صبح در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می دهد و با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ابتدا مناطق غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد سپس دامنه های البرز مرکزی و زاگرس جنوبی را دربر می گیرد.

وی اظهار داشت: فردا و پس فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور بارش به همراه خواهد داشت و شدت بارش ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب فارس ، شمال خوزستان و بوشهر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در این استان ها آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

وی افزود: همچنین امروز در شرق کشور وزش باد شدید رخ می دهد که خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت، همچنین اواخر وقت امروز برای برخی از مناطق غرب و جنوب غرب نیز وزش باد شدید پیش بینی شده که در این مناطق نیز خیزش گرد و خاک خواهد داشت.

رفیعی گفت: امروز در مناطق مرکزی، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و فردا شمال خلیج فارس این شرایط را خواهد داشت.

وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، فردا نیز تهران بارانی خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت 14 درجه و کمینه دما فردا صبح 5 درجه خواهد شد.

رفیعی گفت: بندرعباس با 28 درجه بالای صفر و اهواز 24 درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد با دمای منفی 12 ، زنجان منفی 6 و همدان ، اردبیل و ارومیه منفی 5 به ترتیب سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها