رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷ با رژه یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۲۳
رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷ آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی رزمایش گفت: مرحله نهایی رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با نام ولایت ۹۷ و با رمز مقدس یا زهرا (س) به مدت ۳ روز از صبح امروز جمعه با رژه دریایی انواع شناور‌های سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی این نیرو در شرق تنگه هرمز و دریای عمان آغاز شد.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: در این مراسم، ده‌ها فروند یگان شناور اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های پشتیبانی، زیردریایی‌های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیما‌های بال ثابت و بالگرد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناو «خارک» حضور دارند و فرماندهان عالیرتبه نیرو‌های مسلح از جمله امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از نزدیک شاهد رژه هستند.

وی گفت: رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ در گستره‌ای به وسعت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰ درجه) اجرا و طی آن ضمن اجرای سناریو‌های تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک‌های کروز ضد دریایی، اژدر و سامانه‌های راکتی از روی شناور‌های سطحی، زیر سطحی و یگان‌های پروازی تست و ارزیابی می‌شود.

سخنگوی رزمایش گفت: ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو‌های پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر بخشی از رزمایش ولایت ۹۷ را اجرا می‌کنند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود:یگان‌های حاضر در ناوگروه شصتم که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف طلاعاتی و رصد شناور‌های بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات‌های مقابله در اختیار دیگر یگان‌های حاضر در رزمایش قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها