نصب 47 دستگاه آبگرمکن خورشیدی

47 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای شهرستان لردگان نصب شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۴۷
نصب 47 دستگاه آبگرمکن خورشیدی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:47 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با مخزن 200 لیتری در روستاهای شهرستان لردگان نصب شد.

آقای محمدی مقدم افزود: این آبگرمکن ها به منظور افزایش مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها در قالب پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگل نشین و استفاده از انرژی های پاک و نو نصب شده است.

وی با بیان اینکه این آبگرمکن ها با همکاری وزارت دفاع و سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری تهیه شده است، افزود: برای خرید آبگرمکن ها بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی، این آبگرمکن ها در روستاهای جنگل نشین 'لیرابی'،'له دراز'، 'آب طلایه' و 'بردکارخانه' توزیع و نصب و آبگرمکن های هیزمی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از چهارمحال و بختیاری بخصوص در شهرستان لردگان جنگلی است و امکان گازرسانی به برخی از نقاط روستایی و جنگلی وجود ندارد.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها