سید مقاومت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

ایران اولین کشور اثرگذار منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی سازمان های بین المللی، ایران را در ردیف نهمین کشور اثرگذار جهان قرار داده اند.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۳۴
ایران اولین کشور اثرگذار منطقه است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود در مراسم چهل بهار به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیروت، گفت: این انقلاب اسلامی که امروز چهلمین سال پیروزیش را جشن می گیریم با حرکت یک مرد آغاز شد، مردی که تعداد قابل توجهی از مراجع دینی، علما، طلاب و طیف های مختلف جامعه ایران گرد او جمع آمده بودند. ویژگی این انقلاب این است که امام با توجه به بهره مندی از روح معنوی، حرکتش را برای خداوند عزوجل آغاز کرده بود.

دبیرکل حزب الله افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پیروزی اسلام، امت اسلامی و تمامی مظلومان جهان بود. با توجه به جایگاه ایران در معادلات جهانی وقتی از این کشور سخن می گوییم، در واقع گویا از تمام منطقه سخن می گوییم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: بی تردید امروز ایران اولین کشور اثر گذار منطقه است، برخی سازمان های بین المللی این کشور را در سال های اخیر در جمع سیزده کشور اثر گذار جهان و برخی سازمان ها نیز این کشور را در ردیف نهمین کشور اثر گذار جهان قرار داده اند.

سید مقاومت در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات گسترده جهانی علیه ایران، این کشور از تعهدات خود در قبال آرمان فلسطین عقب ننشست.

انقلاب اسلامی ایران انقلابی تک بعدی نیست بلکه انقلابی با تمامی ویژگیهاست

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: می توان این انقلاب را در بعد عقیدتی انقلاب اسلامی، قرآنی و ایمانی خواند، در بعد ملی آن را ایرانی، مردمی و ملی خواند، این انقلاب، حاصل کودتا یا دسترنج حزبی نیست بلکه نتیجه حرکتی مردمی است نتیجه حرکت تمامی اقشار ملت از تمام استانهاست. انقلابی تحول خواه، اصلاح طلب، حیاتی، اقتصادی، فرهنگی و انقلاب محرومان، پابرهنگان، غارت شدگان، مظلومان و مستضعفان دانست به همین منظور یکی از ویژگی های این انقلاب این است که می توان تمامی صفات و ویژگی ها را بدان منتسب کرد. انقلابی است که تنها بعد سیاسی یا نظامی یا اجتماعی یا راهبردی ندارد بلکه همه ویژگی ها در آن جمع است.

تاثیر حمایت های جمهوری اسلامی ایران در پایداری محور مقاومت

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، که حزب الله لبنان در بیروت برگزار کرد، گفت: در سوریه نیز چنین است، جمهوری اسلامی از سوریه در برابر جنگی جهانی حمایت کرد، تصور کنید اگر ایران نبود چه می شد؟ حتی در لبنان هم اینگونه است، ما در سوریه، در لبنان و در مرزهایمان جنگیدیم اما به وضوح باید بگوییم، دولت لبنان قادر بود مخارج ارتش را تامین کند اما نمی توانست بودجه این جنگ ها را تامین نماید، ما سال ها جنگیدیم، سلاح ما، مهمات ما، غذای ما، داروهای ما، مجروحان و شهدای ما، همه و همه به این دلیل بود که جمهوری اسلامی در کنار ما بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها