حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسائل نقلیه زرهی ارتش آمریکا اواخر روز دوشنبه با عبور از مرز عراق، به مناطق تحت نفوذ کُردها در خاک سوریه وارد شدند.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۱۸
ورود ۱۵۰ کامیون حامل تجهیزات آمریکا به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ارتش آمریکا اواخر روز دوشنبه حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسائل نقلیه زرهی را به مناطق تحت سلطه کردهای وابسته به «یگان های مدافع خلق» (پ ک ک) ارسال کرد.

این کامیونها که حامل وسائل نقلیه زرهی، تجهیزات عمرانی و دستگاه های تولید برق بودند، با عبور از گذرگاه مرزی «سمالکا» در مرز عراق و سوریه به محل انبار متعلق به نیروهای کُرد وابسته به «یگان های مدافع خلق» (پ ک ک) در روستاهای «حرب ایسک» و «سارین» وارد شدند.

وسائل نقلیه زرهی موجود در این کامیون ها، خودروهای زرهی چندمنظوره با توان حرکت بالا هستند که دولت آمریکا در اختیار نیروهای کُرد قرار می دهد.

تحویل این وسائل نقلیه به کردهای سوریه در شرایطی اتفاق می افتد که مقامات ترکیه و آمریکا در حال برگزاری نشست هایی در واشنگتن به منظور ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه و طراحی یک نقشه راه برای برقراری ثبات در منبج هستند.

منابع آگاه در منطقه می گویند که از آغاز فرآیند خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه، حدود ۴۰۰ کامیون ارتش آمریکا از خاک عراق به مناطق تحت نفوذ کردهای وابسته به «ی پ گ»/ پ ک ک در سوریه اعزام شده اند.

گفتنی است؛ ماه میلادی گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به طور غیرمنتظره ای طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور جنگ زده سوریه را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها