: سرپرست پلیس راه کشور ، روز گذشته خبرنگاران را در یک نشست خبری گرد هم آورد تا از ضعف قوانین رانندگی برای کاهش تصادفات رانندگی از یک سو و نیز تخلف کارخانه های خودروسازی
کد خبر: ۱۱۸۸۱۹
در بیمه ناقص خودروها ، انتقاد کند.
سرهنگ سیدهادی هاشمی با اشاره به شمار زیاد زندانیان دیه در زندان ها افزود: خودروسازان در تبانی با سازمان های بیمه ای از بیمه کامل خودروهای نو خودداری می کنند و رانندگان در صورت بروز تصادف قادر به پرداخت مبلغ دیه نیستند. وی تاکید کرد: مردم باید از تحویل خودروهای دارای بیمه ناقص از کارخانه های خودروسازی خودداری کنند. وی تصادفات و کشته های رانندگی را عفریت مرگ خواند که در جاده ها خیمه زده و به کمین رانندگان نشسته است و از نبود قوانین و مقررات بازدارنده در کشور انتقاد کرد و گفت : قوانین ما در کشور بازدارنده نیست و جایگاه قوانین در کاهش تصادفات و ایمنی تردد جاده ای بین مسوولان جانیفتاده است.

اجرای طرح زمستانی جاده ای

سرهنگ هاشمی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راه کشور اظهار کرد: این طرح از 15 آذر تا 15 اسفند در سراسر کشور اجرا می شود و به موجب آن از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در جاده ها جلوگیری می شود.

تردد خودروهای پلاک لیزری مدل ظ2 ممنوع !

سرپرست پلیس راه کشور همچنین به دارندگان خودروهای پلاک لیزری مدل 82 اعلام کرد: تردد این خودروها در صورت تعویض نکردن پلاک ممنوع است و این خودروها براساس قانون توقیف می شوند. وی با اشاره به حریق دیگری در خودروی پژو 405 گفت : 1400 صفحه اسناد درباره حریق خودروهای ایران خودرو تهیه شده و برای بررسی در اختیار کمیته تحقیق و تفحص مجلس و دادستان کشور قرار گرفته است . هاشمی با اشاره به آمادگی پلیس برای همکاری با ایران خودرو به منظور رفع نقایص موجود افزود: موضوع حریق خودروها در دستور کار پلیس راهور است.

باز هم آمار کشته ها

سرپرست پلیس راهور کشور ، با اشاره به آمار پزشکی قانونی درباره کشته های تصادفات امسال اظهار کرد: براساس آمار طی 7 ماه گذشته 18 هزار و 16 نفر در جاده های کشور جان باخته اند که این میزان نسبت به سال گذشته 0.3 درصد رشد داشته است . وی اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات جاده ای را به دلیل نبود قوانین کارآمد ، به آب در هاون کوبیدن تعبیر کرد و افزود: استان های تهران ، خراسان رضوی و فارس بیشترین کشته های تصادفات کشور را داشته اند.

کنترل آزادراه تهران کرج با دوربین

سرپرست پلیس راه کشور با اشاره به راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در آزادراه تهران کرج قزوین گفت: خودروهایی که در این مسیر با سرعتی بیش از 120 کیلومتر در ساعت تردد کنند ، تخلف آنها از طریق دوربین ثبت و در سوابق رانندگان درج می شود و هیچ اعتراضی در این خصوص وارد نیست . وی گفت : دوربین کنترل سرعت تا یک ماه آینده در آزادراه تهران قم نیز افتتاح خواهد شد. هاشمی با اشاره به قرارداد سازمان راهداری درباره نصب دوربین های کنترل سرعت گفت : تا خردادماه سال آینده 800 دوربین کنترل سرعت در 18 هزار و 200 کیلومتر راه شریانی نصب می شود تا حرکات مخاطره آمیز رانندگان کنترل شود. به گفته وی تونل شیرین سو محور قزوین رشت نیز به سیستم ضدحریق هوشمند ، 9 دستگاه دوربین و تهویه و تلفن SOS مجهز شده است و از سوی دیگر گشت کنترل نامحسوس نیز در 23 استان کشور فعال است.

اجرایی شدن دستورالعمل ساعت کار رانندگان وسایط نقلیه

سرپرست پلیس راه کشور با اشاره به این که 40 درصد کشته های حوادث رانندگی را کامیون ها تشکیل می دهند ، تاکید کرد: تصادفات کامیون ها در کشور بیداد می کند. وی افزود: برای اولین بار در کشور ، دستورالعمل ساعت کار کامیون ها تهیه و ابلاغ شد که به این ترتیب رانندگان کامیون ها در شبانه روز حداکثر 10 ساعت و وسایط نقلیه مسافربری حداکثر 8 ساعت مجاز به رانندگی هستند که این دستورالعمل تا 3 ماه آینده اجرایی می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها