همزمان با اعزام هیأتی از سازمان ملل برای تحقیقات بین‌المللی پیرامون قتل خاشقجی، اتحادیه اروپا نیز از این موضوع استقبال کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۱۳
تشکیل کمیته بین‌المللی برای تحقیقات پیرامون قتل خاشقجی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، همزمان با اعلام خبر تشکیل کمیته مستقل زیر نظر سازمان ملل برای تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی، پارلمان اتحادیه اروپا از این موضوع استقبال کرد.

در همین ارتباط نیز «آنتونیو پانزری» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در واکنش به دعوت سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر برای تشکیل کمیته مستقل تحقیقات زیر نظر سازمان ملل در مورد قتل جمال خاشقجی اعلام کرد که اروپا پیش از این نیز خواستار تشکیل چنین کمیته ای به منظور بررسی ترور خاشقجی در کنسول‌گری عربستان و تعیین مسئولان این اقدام بوده است.

به گفته رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا تشکیل کمیته مستقل تحقیقات بین‌المللی پیرامون قتل خاشقجی ضروری است و اروپا از تشکیل چنین کمیته ای حمایت خواهد کرد.

روز گذشته «آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام های فراقانونی، خودسرانه و شتابزده اعلام کرد که به منظور بررسی تحقیقات مستقل بین المللی در خصوص قتل خاشقجی به ترکیه سفر خواهد کرد.

وی قرار است در سفر خود به ترکیه در روزهای ۲۸ تا ۳ فوریه، اقدامات دولت آنکارا را در راستای روشن شدن نکات مبهم قتل خاشقجی و ماهیت قتل و میزان دخالت اشخاص و دولت‌ را بررسی کند.

گزارشگر سازمان ملل عنوان کرد که نتایج بررسی های خود را در جلسه ژوئن ۲۰۱۹ یعنی حدود شش ماه دیگر به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه خواهد کرد.

یک روز پیش از این همچنین «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «هابرتُرک» اعلام کرده بود که وقت تحقیقات بین‌المللی درباره قتل «خاشقجی» رسیده است.

به گفته وزیر خارجه ترکیه، اردوغان، رئیس جمهوری این کشور دستور احراز آمادگی های لازم برای ادامه روند پیگیری پرونده مذکور در سطح بین المللی را صادر کرده است.

جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد و دولت ریاض که در ابتدا مدعی شده بود خاشقجی از ساختمان کنسولگری خارج شده سرانجام پس از ۲۰ روز با انتشار بیانیه‌ای قتل او را در ساختمان کنسولگری تائید کرد.​

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها