سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد این کشور روی کانال مالی ویژه خود با ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کار می‌کند
کد خبر: ۱۱۸۷۰۸۲
کانال مالی ایران و سوئیس برای دور زدن تحریم‌ ها

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد این کشور روی کانال مالی ویژه خود با ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا کار می کند و از نزدیک روند ایجاد ساز و کاری مالی ویژه اتحادیه اروپا با ایران را پیگیری می کند.

شریف نظام مافی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس اعلام کرد یک ساز و کار مالی ویژه با هدف حفظ روابط تجاری بین سوئیس و ایران آماده اجرایی شدن است.

به گفته وی، از یک اتاق پرداخت غرامت برای تسهیل معاملات نفتی ایران با مشتریان اصلی نفت این کشور در آسیا به ویژه هند، چین و کره جنوبی استفاده خواهد شد.

به گفته وی، به محض این که پول نفت ایران از آسیا به اروپا برسد، کانال مالی سوییس بلافاصله فعال خواهد شد.

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران اعلام کرد: هر چند سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما ما از نزدیک ایجاد ساز و کار مالی ویژه را پیگیری می کنیم.

وی همچنین اعلام کرد دو کشور کانال پرداخت مالی مستقلی را غیر از ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا آماده کرده اند. کشورهای اروپایی تلاش می کنند توافقنامه هسته ای ایران را حفظ کنند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه دسامبر گذشته اعلام کرد بروکسل به زودی کانال پرداخت جایگزین به منظور تسهیل معاملات مالی بین اتحادیه اروپا و ایران برای دور زدن تحریم ها را اجرایی خواهد کرد.

کانال پرداخت ایران - سوئیس با هدف دور زدن تحریم هایی طراحی شده است که آمریکا بعد از خروج یک جانبه از توافقنامه هسته ای سال 2015، به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است.

کشورهای اروپایی می خواهند این توافقنامه موسوم به طرح جامع اقدام مشترک (برجام) را حفظ کنند. هدف آنها کمک به شرکت های اروپایی است تا همکاری با ایران را ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها