دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان خیابانی و متجاهر از سطح جامعه تا پایان سال را اولویت کوتاه مدت این ستاد عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۸۲
مواد مخدر علت ۵۵ درصد طلاق ها در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اسکندر مومنی امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات این ستاد در مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: اولویت کوتاه مدت ستاد تا پایان سال ساماندهی، جمع آوری، بازپروری و درمان معتادان متجاهر و خیابانی است.

وی افزود: در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر و در تهران ۱۵ هزار نفر در تهران وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال این کار انجام شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اولویت دیگر ستاد را در حوزه بین الملل عنوان کرد و گفت:در سال ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر در افغانستان حدود ۲۰۰ تن و اکنون در آغاز سال ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار تن رسیده است یعنی از زمان اشغال افغانستان توسط کشورهای غربی تولید مواد از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزارتن رسبده و یکی از مسیرهای عبور عمده ایران است.

مومنی اضافه کرد: ۵۵ درصد علت تامه طلاق در کشور مواد مخدر و اعتیاد است،حدود ۷۰ درصد زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر بوده ضمن اینکه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور هزینه و خسارت مواد مخدر بوده و ناشی از آن است.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مبتلایان به ایدز از مواد مخدر منشا بسیاری از جرائم مثل قتل و سرقت مواد مخدر است، افزود: در تهران در همین مدت کوتاه ۵۶۰۰ ظرفیت جدید نگهداری معتادان توسط سازمان زندانها، بسیج و نیروی انتظامی اضافه شده است و بخشی از آن انجام شده مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها