رئیس پلیس تهران گفت: پلیس نظر کارشناسی خود را درباره مقصران حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات به مراجع قضایی ارسال کرده است و این حادثه عمدی نبوده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷۱
حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات عمدی نبود

به گزارش جام جم آنلاین از میزان سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم گردهمایی فرماندهان انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از پلیس هیچ درخواستی نداشته است و ما به این ماجرا ورود پیدا نکردیم.

رئیس پلیس تهران افزود: برای امنیت مسیر رفت و آمد در دانشگاه باید پلیس نظر بدهد.

وی با بیان اینکه در این نظریه پلیس سهم دانشگاه، سهم جاده و مسیر و پیمانکار مشخص شده است، افزود: می‌توان سهل‌انگاری و بی‌توجهی را از عوامل بروز بی‌توجهی است.

سردار رحیمی درباره اینکه آیا از مقصران حادثه اتوبوس دانشجویی افرادی دستگیر شده اند، افزود: پلیس در این رابطه هیچ فردی را دستگیر نکرده است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: پلیس نظر کارشناسی خود را در باره این حادثه به مراجع قضایی ارسال کرده و این حادثه عمدی نبوده است.

وی وضعیت امنیتی پایتخت را بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: هم اکنون در عالی‌ترین وضعیت امنیتی به سر برده و هیچ مشکل خاصی نداریم.

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: در جرایم به ویژه جرایم خشن باید گفت که در دو سال اخیر تقریبا مطلب خاصی به وقوع نپیوسته است؛ دو باند سرقت مسلحانه داشته‌ایم که قبل از هر گونه اقدام شناسایی و زمین گیر شده‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد:‌در جرایم خشن کاهش مثبت و افزایش کشف قابل قبولی داشتیم و باید گفت: ۹۳ درصد از این جرایم در این حوزه کشف شده‌اند.

وی اضافه کرد: فراخوان‌ها وتوطئه‌هایی در فضای مجازی زیاد شده که با اقدامات پیش دستانه نگذاشتیم که کاری انجام دهند.

فرمانده انتظامی پایتخت به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت پلیس، ۱۱۰ پرداخت و بیان داشت: در ۹ ماه گذشته این تعداد تماس با پلیس برقرار شد که ۴ و نیم میلیون آن عملیاتی شد.

سردار رحیمی گفت:‌۸۰۰ واحد عملیاتی در سطح تهران داریم و ۲ میلیون خدمات مشاوره‌ای و ارشادی ارائه داده‌ایم.

رییس پلیس پایتخت گفت:در ۹ ماه اخیر میزان تماس مردمی با ۱۱۰ هشت درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌مرکز فوریت پلیسی ۱۱۰ تهران به صورت شبانه‌روز با ۱۰۰ خط آماده ارائه خدمات به شهروندان است؛ البته سامانه ۱۹۷ نیز دفتر ویژه فرماندهی است به صورت ویژه به شکایات، تقدیر و شکایات و انتقادات مردم پاسخ می‌دهد و باید گفت: بیش از ۹۵ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است و ۸ درصد افزایش رضایتمندی مردم از پلیس را شاهد بوده‌ایم.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که ارتباطات پلیس با پلیس سایر کشور‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد:‌اگرچه در خصوص امکانات و تجهیزات پلیس دیگر کشور‌ها وضعیت بهتری دارند، ولی باید گفت: پلیس جمهوری اسلامی از نظر علمی و عملیاتی پلیسی بی‌نظیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها