دادستان کل کشور گفت: مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۰۰
با عوامل حادثه علوم و تحقیقات برخورد قانونی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در محل تجمع دانشجویان واحد علوم تحقیقات به آنها گفت: سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات از جمله حوادث تلخی بود که در پی آن تعدادی از جوانان و دانشجویان خود را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه تمام ابعاد این حادثه به صورت قانونی مورد پیگیری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: من دادستان تهران را موظف کردم که درباره این حادثه تشکیل پرونده بدهد و به شما دانشجویان قول می‌دهم که نظارت کاملی را روی این پرونده داشته باشیم؛ مطمئن باشید در حمایت از دانشجویان جان‌باخته و مصدوم، وظیفه خود را کامل انجام می‌دهیم و از شما می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنید.

با عوامل حادثه علوم و تحقیقات برخورد قانونی می‌شود

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه با عومل این حادثه برخورد قانونی می‌شود، گفت: من وظیفه خود می‌دانم که با توجه به اعتراض شما امروز در این جمع حضور پیدا کنم و از نزدیک با شما به مذاکره بپردازم زیرا مطالبات و اعتراض‌های شما باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: دو نفر از دانشجویان به نمایندگی از تمام دانشجویان انتخاب شده‌اند تا در جلسات مسئولان دانشگاهی همراه با ما حضور داشته باشند و مطالبات و تقاضاهای خود را درباره این حادثه به گوش ما برسانند و مطرح کنند.

برای هر حادثه‌ای شورای صنفی تشکیل نمی‌شود

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا برای این حادثه شورای صنفی تشکیل نشده است، گفت: برای حوادث این چنینی ما هیچگاه شورای صنفی تشکیل نمی‌شود و شما دانشجویان هم اگر مشکلی در دانشگاه دارید نباید آن‌ها را در کنار این حادثه دنبال کنید.

حجت‌الاسلام منتظری درباره بیان منطقی مشکلات از سوی دانشجویان گفت: شما دانشجویان باید بتوانید تمام مشکلات و دغدغه‌های خود را به صورت منطقی و در فضایی آرام بیان کنید زیرا برخی از افراد نشسته‌اند تا از چنین حوادثی سوءاستفاده کند و دانشجویان نباید اجازه دهند از این حادثه برای سواستفاده گران فرصتی مناسب باشد.

از دانشجویان می‌خواهم به تجمع خود پایان دهند

وی ادامه داد: من از شما دانشجویان می‌خواهم به تجمع خود پایان داده و اجازه دهید که این حادثه از سوی قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر لازم باشد شخصا چندین بار برای حل مشکل شما به این دانشگاه می‌آیم، یادآوری کرد: اطمینان داشته باشید که این موضوع در حال پیگیری است و درباره مقصر بودن عامل انسانی این حادثه اگر بررسی انجام گیرد حتما با مقصران برخورد خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها