مدیرکل بهزیستی استان تهران از فوت یکی از زنان معتاد متجاهری که به دنبال آتش‌ سوزی روز جمعه در کمپ نگهداری از زنان معتاد متجاهر در قرچک ورامین دچار مصدومیت شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۳۲
فوت یکی از زنان حادثه آتش‌ سوزی کمپ قرچک

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، داریوش بیات‌نژاد با اشاره به اینکه مرکز نگهداری از زنان معتاد متجاهر در قرچک ورامین درپی آتش سوزی عمدی روز جمعه به دلیل خسارات واردشده تعطیل شده است، گفت: بعد از وقوع این حادثه از بین ۵۰ زن حاضر در این مرکز، ۹ زن معتاد متجاهر دچار مصدومیت شدند که بعد از انتقال آنها به بیمارستان و انجام اقدامات لازم، پنج نفر مرخص شدند.

وی با بیان اینکه چهار نفر دیگر از این زنان به دو بیمارستان در تهران انتقال داده شد بودند، اظهار کرد: این زنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند، اما یکی از این زنان شب گذشته فوت کرده است.

بیات‌نژاد ضمن تشریح علت فوت این زن معتاد نیز گفت: طی تماس با بیمارستان و جویا شدن علت فوت، عنوان شد که وی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گاز مونواکسید کربن و مشکلات ریوی فوت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه هیچ کدام از زنان دچار سوختگی نشده‌اند، تصریح کرد: این زنان دچار مشکلات تنفسی و مسومیت با گازهای سمی شده بودند. لازم به ذکر است که میزان مصرف مواد در این زنان زیاد و به شکل صنعتی بوده و به همین دلیل آسیب‌های وارد شده به آنها نیز تشدید شده است.

بیات‌نژاد با اشاره به تماس سازمان بهزیستی با واحد مددکاری بیمارستان‌های محل بستری این زنان نیز گفت: گفته شده است که خانواده یکی از این زنان شناسایی شده اما از مراجعت و پیگیری وضعیت این زن خودداری کرده‌اند که البته این موارد در مورد افرادی که به دلیل اعتیاد شدید دچار کارتن خوابی می‌شوند، بارها دیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود پنج مرکز ویژه نگهداری و درمان زنان معتاد متجاهر در استان تهران مشغول فعالیت است، توضیح داد: تا کنون هیچکدام از ۴۱ زن معتادی که به دنبال وقوع آتش سوزی از مرکز مذکور متواری شده بودند به مراکز دیگر سازمان بهزیستی مراجعه نکرده اند، با این وجود سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که در صورت تحویل مجدد این زنان از سوی نیروی انتظامی یا مراجعه خود آنان، آنها را در مراکز دیگر پذیرش کند.

روز جمعه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد بانوان باقرآباد قرچک ورامین آتش سوزی رخ داد که تیمی از سوی سازمان بهزیستی برای بررسی اولیه این آتش‌سوزی به این مرکز اعزام شد. اولین بررسی دوربین‌های این مرکز نشان می‌دهد که دو معتاد متجاهر که به تازگی در این مرکز پذیرش شده بودند، به شکل عمدی اقدام به ایجاد حریق کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها