پاسخ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به اظهارات مقامات آمریکایی؛

یمنی ها به کمک تسلیحاتی نیاز ندارند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان گفت: ملت و ارتش یمن قدرتمند و دارای تجهیزات و تسلیحات بسیار مناسبی هستند و به کمک دیگران نیازی ندارند.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴۳
یمنی ها به کمک تسلیحاتی نیاز ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر کمک تسلیحاتی و تجهیزاتی ایران به یمن افزود: وزیر خارجه آمریکا و همچنین رئیس گروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا اخیرا دوباره یاوه گویی و هذیان گویی کردند و اعلام کرده اند که ایران موشک و پهپاد در اختیار یمن قرار می دهد در حالی که ملت و ارتش یمن قدرتمند و دارای تجهیزات بسیار مناسبی هستند و نیاز به هیچ کمکی در این زمینه ندارند که جمهوری اسلامی ایران بخواهد ورود کند.

وی گفت: با توجه به محاصره کامل یمن، موشک حجم کوچکی ندارد که جمهوری اسلامی ایران بخواهد این موشک ها را در اختیار انها قرار دهد.

سردار شکارچی افزود: ملت یمن تجهیزات مناسبی دارند و قهرمانانه از کشور و مردم خود دفاع می کنند و به پیروزی های بزرگی هم رسیده اند و عربستان ، امارات و حامیان آنها را زمین گیر کرده و به استیصال کشانده اند.

وی گفت: چون عربستان سعودی و امارات و آمریکا و اسرائیل عملا در یمن تا الان دستاوردی بجز شکست نداشته اند آمریکایی ها مجبور شدند این مواضع را بگیرند.

آمریکا و هم پیمانانش خطا کنند سیلی محکمی از ایران خواهند خورد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت:به آمریکا و هم پیمانانشان هشدار می دهیم که در صورت هرگونه خطای راهبردی در منطقه آنچنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خواهند خورد که تا ابد پشیمان می شوند.

سردار سرتیپ پاسدار شکارچی به نمایش مضحکی که اخیراً آمریکایی ها تحت عنوان قطعات موشک و پهپاد به راه انداخته اند، اشاره کرد و افزود: این نمایش ها کار سختی نیست و می شود به هر کشوری نسبت داد و با توجه به دشمنی که با ایران دارند به راحتی می توانند به ایران نسبت دهند.

وی گفت: قبلا هم با اظهارات همین آمریکایی ها، سازمان ملل وارد شد و بررسی کرد و معلوم شد حرف هایشان دروغ است و این تجهیزات را نمی توان به ایران نسبت داد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: پس از چند سال دوباره آمریکایی ها به دلیل شکست های پی در پی در منطقه و به خصوص به سبب شکست در مقابل قدرت ایران نتوانستند سناریوی پیش رویشان را عملیاتی کنند و در قالب عملیات روانی عنوان گزینه نظامی و تهاجم نظامی را مطرح می کنند و این طبیعی است چرا که افراد تازه به دوران رسیده و بی تجربه ای وارد دولت آمریکا شده اند و از قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران آگاهی ندارند.

سردار شکارچی گفت: مقامات آمریکایی از نظامیان خودشان در خلیج فارس و تنگه هرمز سوال کنند تا درباره توانمندی نظامی و دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اطلاع کسب کنند و توجیه شوند و سپس پشت تریبون اظهار نظر کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این تصمیمات عجولانه و اینگونه حرف ها از بی تجربگی و استیصال آنهاست و هیچ پشتوانه جدی هم ندارد.

وی گفت: در هر حال به آنها هشدار می دهیم که در صورت هر گونه خطای راهبردی سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خواهند خورد که تا ابد پشیمان شوند و مطمئن هستیم خطایی از آنها سر نمی زند مگر آنکه آدم های بی تجربه اشتباهی مرتکب شوند که آن وقت باید تاوان اشتباه خود را بدهند.

آمریکا به عنوان قانون شکن ترین کشور حق تفسیر قطعنامه ها را ندارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آمریکا به عنوان قانون شکن ترین کشور حق تفسیر قطعنامه های سازمان ملل را ندارد.

سرتیپ شکارچی در جمع خبرنگاران به سخنان اخیر مقامات امریکایی درخصوص توانمندی های موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: قطعاً ساخت موشک جزو توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و برای دفاع از کشور و در راستای بازدارندگی است.

وی گفت: قطعاً این کار توسعه پیدا خواهد کرد و درباره آن به هیچ وجه مذاکره نخواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران تست موشکی و توسعه موشکی را در دستور کار خود دارد و از هیچ کشوری در این زمینه اجازه نمی گیرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: این اطمینان را به همه کشورهای منطقه می دهیم که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته هیچ چشمداشتی به منافع و سرزمین هیچ کشوری ندارد و این توان و اقتدار دفاعی در جهت دفاع از کشور و منافع جمهوری اسلامی و در حوزه بازدارندگی است.

سرتیپ پاسدار شکارچی گفت:​ این اقتدار دفاعی تهدیدی برای کشورهای منطقه به حساب نمی آید مگر اینکه مورد تهدید و تهاجم قرار بگیریم که قطعاً پاسخ کوبنده و پرشدتی خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکا به عنوان نقض کننده قطعنامه 2231 و به عنوان قانون شکن ترین کشور جهان، امروز حق تفسیر قطعنامه های سازمان ملل را ندارد و کشوری باید در این موضوع ورود کند که خودش قانون شکن نباشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: امریکا پایش را روی همه قوانین بین المللی می گذارد و حق تفسیر قطعنامه ها را ندارد.

سرتیپ پاسدار شکارچی افزود: ​به فضل الهی ما پیروزی مردم یمن را قطعی می دانیم و همه دشمنان یمن شکست خواهند خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها