عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از آماده شدن طرح سوال از رئیس جمهور با 14 امضای اعضای این کمیسیون خبر داد و گفت: قطعا بیش از 150 نفر این طرح را امضاء خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۱۶
امضای 14 عضو کمیسیون کشاورزی پای طرح سوال از رئیس جمهور

به گزارش جام‌جم آنلاین؛ علی وقف چی در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو درباره قطار استیضاح مجلس علیه وزرای دولت گفت: متاسفانه با وجود اینکه رئیس جمهور دارای مدرک حقوقی است ولی صراحت قانونی که وظیفه دولت است را رعایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه روحانی الفبای مسائل حقوقی را نمی‌داند، تصریح کرد: اجرای قوانین باید سرلوحه دولت باشد و متاسفانه با وجود صراحت قانونی مبنی بر لزوم رشد نرخ خرید تضمینی، اما دولت این قانون را رعایت نکرده است.

وقف چی اصلی‌ترین دغدغه کمیسیون را قیمت خرید تضمینی دانست و افزود: مگر دولت نمی‌داند قیمت بسیاری محصولات دو تا چند برابر شده است. دولت ابتدا باید مشخص کند که به چه قشری می‌خواهد خدمت کند؛ از دیگر سو در فضای امروز که امنیت اساسی‌ترین نیاز کشور است، چرا باید کاری کنیم که با وجود 25 میلیون جمعیت روستاها که از کشت گندم ارتزاق می کنند، بعد از گذشت سه سال تازه 13 درصد قیمت گندم افزایش یابد.

این نماینده مجلس اقدامات دولت را به ضرر کشور خواند و گفت: بحث ما این است که وقتی دولت حرف وزرا را گوش نمی کند، چرا نباید خودشان کنار روند. این روش نوعی اعتراض سیاسی است.

وقف چی تاکید کرد: کشور باید علمی اداره شود ولی متاسفانه بسیاری مدیران رویکرد و نگاه جدیدی ندارند و دولت باید این واقعیت را قبول کند. بدتر از همه اینکه همه اعضای کمیسیون کشاورزی استیضاح وزیر را امضا کردند؛ یعنی اعتراض صد در صدی به این عملکرد دارند.

وی همچنین از طرح سوال از رئیس جمهور که به امضای 14 نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی رسیده است خبر داد و افزود: قطعا بالای 150 نفر این طرح را امضا می کنند.

وقف چی ساماندهی بخش کشاورزی را بالاترین خواست کمیسیون کشاورزی مجلس دانست و افزود: متاسفانه کیفیت را فدای کمیت و مدیریت زمان را فدای سلایق کرده ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: ما مدام مقایسه می کنیم که نسبت به سال گذشته یک قدم جلو رفته ایم؛ غافل از اینکه می توانستیم 100 قدم برداریم ولی پیش نرفته ایم.

وقف چی بر لزوم بازنگری دولت نسبت به انتخاب وزرا تاکید کرد و گفت: ما برای دفاع از تولید و سیستم بانکی به نفع دولت مصوبه ای را در بودجه 97 گذراندیم ولی بانک مرکزی حتی یک مورد را عملیاتی نکرد؛ این نشان می دهد دولت عزمی برای برون رفت از وضع موجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها