مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با استناد به نقشه های هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور شده و تحت تاثیر آن ساکنان مناطق غربی، شمال غربی و مرکزی شاهد بارش های خوبی طی روزهای آتی خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۶۸
ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت امروز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: اغلب مناطق کشور امروز با جوی پایدار و آرام روبرو هستند و به همین دلیل غلظت آلاینده ها در کلانشهرها به ویژه شهرهای پرجمعیت افزایش می یابد.

وی افزود: با توجه به شمالی شدن جریانات دریای خزر از شامگاه امروز تا فردا (جمعه) ساکنان استان های گیلان، مازندران و اردبیل شاهد بارش باران و وزش باد همراه با افت نسبی دما خواهند بود، فردا دمای هوا بین 7 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی ادامه داد: سامانه بارشی جدیدی از فردا عصر وارد مناطق غرب و شمال غرب می شود که در پی آن بارش باران و وزش باد را در این مناطق شاهد هستیم، این سامانه روز شنبه (10 آذر) تقویت شده و علاوه بر شمال غرب و غرب به دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز رخنه کرده و موجب بارش هایی در این مناطق نیز می شود.

به گفته وی، شدت بارش ها روز جمعه در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه و ایلام قابل ملاحظه است؛ همچنین بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر در این استان ها دور از انتظار نخواهد بود.

حقیقت در مورد شدت بارش ها طی روزهای جمعه و شنبه نیز گفت: این بارش ها به شکل رگبار بوده و می تواند در مناطق غرب و شمال غرب موجب آبگرفتگی معابر شود.

توصیه به کشاورزان، عشایر و زنبورداران

وی به کشاورزان نیمه غربی و شمال غربی کشور توصیه کرد در صورتی که هنوز کشت نکرده اند، برای استفاده از بارش های پیش رو فرصت کشت را از دست ندهند، همچنین زنبورداران مراقب افت دمای صبحگاهی باشند و از کندوها محافظت کنند.

حقیقت با اشاره به شدت بارش ها در ارتفاعات، از عشایر راسته البرز و زاگرس خواست در تردد و اسکان مراقب بارش های رگباری و برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات باشند.

به گفته مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با دمای 9 درجه زیر صفر سردترین و شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 31 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق کشور را به خود اختصاص دادند، کمینه دمای هوای تهران نیز صبح امروز به 6 درجه بالای صفر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها