فعال حقوق کارگری در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

کارت شارژ 200 هزار تومانی هیچ دردی از کارگران را دوا نمی‎کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اعتراض کارگران هفت‌تپه در گفتگو با جام جم آنلاین :

دولت باید اقدامی انجام بدهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با اعتراضات مستمر کارگران خوزستانی گفت: برنامه‌های متعددی جهت تغییر شرایط کنونی قشر کارگر وجود دارد و دولت می‌خواهد حمایت بیشتری از آنها داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۱۵
دولت باید اقدامی انجام بدهد

به گزارش جام جم آنلاین، رضا شیران خراسانی در رابطه با برنامه‌های موجود جهت تغییر شرایط کنونی گفت: حدود دو هفته پیش در فراکسیون کارگری جلسه داشتیم و نمایندگان مختلف برای افزایش حقوق کارگران پیشنهاد‌هایی دادند و قرار بر این شد که اقداماتی انجام شود. بر اساس تورمی که پیش‌آمده است باید تصمیم‌گیری‌های بشود اما باید به این نکته توجه کنیم که قانون کار در یک سال بیشتر از یک‌بار اجازه افزایش حقوق را نمی‌دهد و به همین دلیل نمی‌توانیم بر روی گزینه افزایش حقوق فکر کنیم، اما تصمیمات دیگری برای بهتر کردن شرایط کارگران وجود دارد.

شیران خراسانی تاکید کرد: با توجه به قانون کار و این موضوع که نمی‌توان در طول یک سال بیش از یک‌بار حقوق را افزایش داد. بنابراین پیشنهاد‌های دیگری مطرح شد. یکی از این پیشنهاد‌ها این بود که بسته‌های حمایتی برای کارگران در نظر گرفته شود. این بسته‌های حمایتی برای کارگران و دهک‌های پایین اختصاص دارد. بسته‌های حمایتی باید به‌گونه‌ای باشد که به کارفرما هم‌فشار چندانی وارد نشود. با توجه به شرایط بد اقتصادی، کارفرمایان ما هم در شرایط بد اقتصادی هستند و نمی‌توانند به‌طور تمام و کمال تمامی پیشنهاد‌ها را عملی کنند و درواقع خودشان هم تحت‌فشار قرار دارند. ما باید شرایطی به وجود بیاوریم که نه کارگر تحت‌فشار باشد و نه کارفرما.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: حالا که کاری از دست کارفرمایان برنمی‌آید دولت باید اقدامی انجام بدهد. درواقع دولت برای دهک‌های پایین و قشر کارگری برنامه‌هایی در نظر گرفته است و با این برنامه‌ها بخش مهمی از مشکلات رفع می‌شود.

وی در ادامه گفت: بن‌هایی که قرار است در اختیار کارگران گذاشته شود پربارتر از قبل خواهد بود. درواقع رقم بن‌ها بیشتر و کلان‌تر خواهد شد و قابل‌مقایسه با گذشته نیست. کارت شارژهایی نیز در اختیار کارگران قرار خواهد گرفت. تلاش بر این است که مشاغل حفظ شود. ما نمی‎خواهیم با توجه به وضع کنونی و اعتراضات دنباله‌دار کارگرها، کارفرمایان هم اذیت بشوند. کمک‌های نقدی به آنها بیشتر خواهد شد ضمن اینکه با تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رابطه با استفاده از کارت شارژ کارگران هماهنگی خواهد شد. البته پیشنهاد‌های دیگری هم برای کارگران مطرح شد که به مرحله عملی شدن نخواهد رسید.»

رضا شیران خراسانی در پایان گفت:«به‌هرحال برنامه‌های متعددی جهت رفاه حال شهروندان کارگر وجود دارد و دولت قصد دارد حمایت از آنها را پررنگ‌تر کند. امیدواریم این شرایط به‌سرعت تغییر کند و کارگران بتوانند به خواسته‌ها و مطالبات خود دست یابند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها