رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد

شکارچیان کبوتران وحشی در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند

یک شکارچی اردبیلی هنگام شکار در شکارگاه های شهرستان خلخال بر اثر حادثه ای مورد هدف تیر سلاح خود قرار گرفته و جان باخت.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۳۰
شکارچی با تیر خود جان باخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال گفت: این شکارچی 43 ساله، همراه چهار نفر از دوستان شکارچی خود مشغول شکار کبک در شکارگاه روستای کهران بوده که ناگهان از ارتفاع پرت و در حال سقوط به دره از ناحیه پا مورد هدف تیرخارج شده از سلاح شکاری خود قرار گرفته است.

احمد قنبری افزود: برغم تلاش دوستان این شکارچی برای انتقال وی به بیمارستان، مصدوم به علت شدت جراحت و خونریزی شدید جان خود را از دست داده است.

وی گفت: پس از اطلاع از موضوع ، ماموران کلانتری 12 فرماندهی انتظامی خلخال به محل اعزام و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد شکارچی فوت شده در این محل به علت سقوط به دره و اصابت گلوله از اسلحه خود که در زمان سقوط مسلح بوده، مجروح و بر اثر خونریزی شدید جان خود را از دست داده است.

او اظهار داشت: جسد شکارچی به سردخانه بیمارستان امام خمینی خلخال انتقال یافته و اقدامات قانونی در این خصوص در حال انجام است.

محمد فرهودی ، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز از صدور پروانه شکار به صورت محدود برای شکار پرندگان در مناطق شکار آزاد این شهرستان در هفته جاری خبرداد.

وی گفت: از زمان صدور پروانه شکار پرندگان در مدت یک هفته 138 مورد پروانه شکار صادر و دارندگان این پروانه مجاز به شکار پرندگان در روزهای قید شده در پروانه با رعایت موارد اعلامی از سوی حفاظت محیط زیست هستند.

او اظهار داشت: شکار در مناطق ممنوعه و حفاظت شده شهرستان خلخال و یا اقدام برای شکار سایر حیوانات وحشی بدون پروانه شکار ممنوع بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهد شد.

240 هزار و 524 هکتار از مساحت استان اردبیل شامل چهار منطقه که 7.8 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و جزو مناطق حفاظت شده کشور است.
شهرستان خلخال با برخورداری از 94 هزار هکتار مناطق حفاظت شده که 37 درصد مساحت کل شهرستان را شامل می شود یکی از مناطق مهم حیات وحش این استان محسوب می شود که انواع حیوانات وحشی از جمله ، کل ، بز ، پلنگ ایرانی ، سیاه گوش ، خرس قهو ه ای و انواع پرندگان در آن زیست می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها