گاف آدیداس یا مسؤولان فدراسیون فوتبال

بازوبند را از میدان منیریه خریده بودند؟

در بازی با ترینیداد و توباگو و در اتفاقی عجیب روی بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران حرف K به جای حرف C وجود داشت. اتفاقی که علامت سوال بزرگی را برای فوتبالدوستان به وجود آورد که در تمام طبقات فدراسیون فوتبال کسی نیست که به این موضوع مهم توجه کند و دست‌کم در میانه بازی جلوی این گاف وحشتناک را بگیرد؟ در دقیقه ۵۹ و در لحظه‌ای که تابلوی تعویض به نشانه ورود اشکان دژاگه به جای مسعود شجاعی بالا رفته بود، شجاعی آرام آرام به سمت دژاگه می‌رفت تا جایش را به این بازیکن بدهد و البته بازوبند کاپیتانی را هم بر بازوی هم‌تیمی باشگاهی‌اش ببندد.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۳۸

در همین حین آنچه از بازوبند تیم ملی دیده شد، حرف عجیب K بود که شاید از نظر فدراسیون‌نشینان معنای کاپیتان می‌داد. مسؤولان فدراسیون، ادعا دارند البسه تیم ملی همگی تولیدی آدیداس است و در این بازی هم کنار حرف K نشانه برند آدیداس دیده می‌شد. اما چنین اشتباهی از معروف‌ترین برند دنیای ورزش بسیار بعید است و باید دید توضیح مسؤولان در این باره چه خواهد بود. اگر چه کلمه کاپیتان با حرف K کلمه نامانوسی در ادبیات آلمانی نیست اما برند آلمانی آدیداس موظف است از قوانین بین‌المللی فیفا برای معرفی کاپیتان استفاده کند که حک حرف C انگلیسی به همین دلیل است و در بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان هم حرف C‌استفاده می‌شود.

هنوز هیچ‌کدام از مسؤولان واکنشی نسبت به این ادعا از خودشان نشان نداده‌اند اما نکته اینجاست که آدیداس گاف‌هایی اینچنینی نمی‌دهد و برند خودش را که سالیان سال اعتبار دارد را زیر سوال نمی‌برد. نکته عجیب‌تر اینکه حتی اگر این بازوبند از میدان منیریه تهران هم خریداری شده بود باز احتمالش ضعیف است که از حروف دیگری به جای حرف کاپیتان استفاده شود./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها