رنو را به خاطر ساخت برخی از بهترین هاچبک های اسپورت دنیا می‌شناسیم و اگرچه نسل فعلی کلیو RS با انتقاداتی مخصوصاً در گیربکس دوکلاچه اش روبرو بوده اما هنوز هم جزو سرشناس‌ترین محصولات این خودروساز فرانسوی است.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۵۲
عجیب‌ترین هاچبک دنیا +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از پدال، نسل‌های پیشین کلیو با استقبال بهتری روبرو شده‌اند و این امر رنو را تشویق به ساخت خودرویی متفاوت کرده است.

اما کدام شرکت مسئول ساخت چنین هاچبک اسپورتی بوده است؟ رنو اسپورت که تمامی نسخه‌های اسپورت محصولات رنو را دست‌کاری می‌کند نسل دوم کلیو را انتخاب کرده و یک پیشرانه 6 سیلندر را پشت صندلی‌های جلو نصب و آن را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کرده است.

کلیو 6 سیلندر بین سال‌های 2001 تا 2005 تولید شده و با توجه به استانداردهای آن زمان خودروی کاملاً سریعی بوده به گونه‌ای که در 6.2 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 235 کیلومتر در ساعت بوده است.

این کلیو ویژه از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مدل رده‌بالای لاگونا سود برده است. قدرت آن به 230 اسب بخار می‌رسد که 10 واحد بیشتر از قدرت جدیدترین نسل کلیو RS 18 می‌باشد. البته شتاب دو خودرو چند دهم ثانیه‌ای تفاوت داشته ولی حداکثر سرعت آن‌ها مشابه یکدیگر است.

به لطف قرارگیری پیشرانه در وسط خودرو، کلیو 6 سیلندر را می‌توان یک جانشین غیرمستقیم برای رنو 5 توربو و همگام با پژو 205 T16 خاطره‌انگیز دانست. محصول رنو سومین هاچبک تاریخ با طراحی پیشرانه وسط و تنها هاچبک پیشرانه وسط دنیا با قلب آهنین 6 سیلندر است.

این نمونه‌ای که مشاهده می‌کنید روزهای دهم و یازدهم نوامبر حراج خواهد شد. خودروی مورد بحث مدل 2002 بوده و کارکرد 80744 کیلومتری داشته و دارای تمامی تاریخچه‌های سرویس و دفترچه راهنمای اصلی می‌باشد البته این گزینه کاملاً باب میل نیست چراکه خودرویی دونفره بوده و خب پیشرانه هم پشت سرتان قرار گرفته است. همچنین به خاطر طراحی خاصش، راندن کلیو 6 سیلندر آسان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها