عضو هیات رئیسه فراکسیون ولایی مجلس ؛

لازمه رسیدن به تولید ملی تمرکز بر ظرفیت های داخلی است

عضو هیات رئیسه فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت:لازمه رسیدن به تولید ملی تمرکز بر ظرفیت های داخلی است وبرای رسیدن به این منظور ضرورت دارد مسئولان به ویژه مسئولان دولتی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۵
لازمه رسیدن به تولید ملی تمرکز بر ظرفیت های داخلی است

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه پیگیری برخی مسایل حاشیه ای در داخل کشور جز ضرر و زیان برای منافع ملی چیزی به همراه ندارد افزود: بهتر است ظرفیت کشور برای مقاصد مهم به خصوص حمایت از تولید داخل خرج شود.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی ، تصمیم گیری دستگاههای اجرایی و عدم تمرکز بر تولید است گفت: با وجود سرمایه های ملی در بخش انرژی و نیروی کار متخصص جوان شاهدیم که هنوز هیچ گام موثری برای رسین به اقتصاد تولید محور برداشته نشده و حتی صنایع تولیدی موجود نیز با بحران مواجه شده اند.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه امروز اولویت اول کشور مسئله اقتصاد است، یادآور شد: بیگانگان و نظام سلطه و در راس آنها آمریکا در مقاطع مختلف، به هر بهانه‌ای به دنبال این هستند که اذهان مردم و مسئولین را از پرداختن به مسائل اصلی همچون اقتصاد بازدارند و آنها را به مسائل حاشیه‌ای مشغول کنند لذا شایسته نیست مسئولان هم به این مسئله دامن بزنند.
این نماینده مجلس دهم، افزود: در محافل مختلف از تعدد مشکلات در ایران صحبت می‌شود ما در کشور مشکل داریم اما بیشتر از آن ظرفیت های بسیاری برای حل این مشکلات وجود دارد.
وی در پاسخ به اینکه چرا سرمایه گذاری در تامین نیروهای اجتماعی به خصوص جوانان صورت نگرفته گفت: هدایت نظامات ذهنی مسئله‌ای است که باید در اولویت قرار بگیرد اما باید نگرش ها را تغییر بدهیم.
نماینده بروجردافزود: آن مسئولی که در باورها و نگرش خود اعتقادی نسبت به توانمندی و استعداد های نهفته جوانان کشور ندارد و یا آن مسئولی که درک صحیح از به کارگیری نیروی جوان در ذهنش جای نمی گیرد را نمی توان با وضع قوانین به مسیر درست هدایت کرد.
وی تاکید کرد:به نظر می رسد در کنار قوانین درست و ریل گذاری صحیح طراحی ماشین، باید فکری هم به حال راکب ماشین و مسئولی که قرار است در یک چارچوب کار کشور را به جلو هدایت کند داشت تا با داشتن باور های نوین از ظرفیت های کشور بهره گرفته شود.
گودرزی در خصوص گرانی ارز و تاثیر آن بر میزان تولید ملی کشور گفت:هیچ قدرتی در دنیا نخواهد توانست چرخ حرکت رو به پیشرفته کشور را متوقف کند چون ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها