دیوار چین یکی از عجیب‌ترین سازه‌های دست بشر است؛ در این مقاله می‌خواهیم به دو سوال اساسی درباره دیوار چین پاسخ دهیم و شما را با تاریخچه آن آشنا کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۴۸
پاسخ به دو سوال تاریخی درباره دیوار چین

دیوار چین همانند اژدهایی پیر در کوهستان‌های چین کشیده شده است. دیواری که زمانی نه چندان دور یکی از عجایب هفتگانه جهان بوده است؛ و امروزه نیز یکی از جذاب‌ترین آثار باستانی برجای مانده از هزاران سال گذشته است.

دیوار چین را می‌توان مشهورترین جاذبه تاریخی و توریستی چین دانست. سازه‌ای که با هزاران کیلومتر طول هنوز هم به عنوان بزرگ‌ترین سازه ساخته دست بشر شناخته می‌شود.

سالانه میلیون‌ها نفر توریست از کشور چین بازدید می‌کنند؛ و یکی از مقاصد اصلی آنها همیشه دیوار چین بوده است.

در حقیقت تور چین بدون بازدید از این اثر باستانی، قطعا چیزی کم خواهد داشت. پس توصیه می‌کنیم در صورت سفر به چین بازدید از آن را فراموش نکنید.

علت ساخت دیوار چین چه بوده است؟

پیش از هرچیز بهتر است بدانید ساخت دیوار چین یکباره نبوده است؛ و طی صدها سال و توسط امپوراتوری‌های مختلف چین ساخته و تکمیل شده است. البته می‌توان گفت بخش اعظم این دیوار که هنوز هم به طور کامل باقی مانده است؛ در دوره سلسله امپراتوری مینگ ساخته شده است.

اما درباره علت ساخته شدن این دیوار، نظریه‌های گوناگونی وجود دارد. اما بهترین و نزدیک‌ترین نظریه به واقعیت، ساخت این دیوار را به امور نظامی و دفاعی مرتبط می‌داند.

در دوران اپراتوری‌ها، چین از یک هویت واحد و مستقل برخوردار نبود؛ در نتیجه دفاع از مرزهای این کشور اهمیت زیادی داشت. در عمل نیز دیوار چین یک دژ دفاعی مستحکم در برابر حجوم امپراتوری‌های مختلف بوده است. این دیوار مسیر زیادی را در کشور چین می‌پیماید؛ و در نهایت در مرزهای چین و کره تمام می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد جنگ‌های بزرگی میان امپراتوری‌های چین و کره در دوران باستان رخ داده است.

دیوار چین چند متر است؟

سوال دیگری که ذهن بسیاری از علاقمندان به دیوار چین را به خود مشغول می‌کند؛ طول و عرض دیوار چین است. درباره ارتفاع دیوار چین باید اعداد مختلفی را نام برد. اما به طور کلی این دیوار در کوتاه‌ترین بخش 4 متر و در بلندترین بخش‌های آن حدود 11 متر ارتفاع دارد.

عرض این دیوار نیز در وسیع‌ترین حالت و در بخش‌های نزدیک به شهر ممنوعه، به 9 متر می‌رسد.



اما جذاب‌ترین بخش دیوار چین طول آن است. در این زمینه بهتر است بجای واحد متر، از کیلومتر استفاده کرد. در واقع طول دیوار چین بیش از 21 هزار کیلومتر است. طولی عجیب و شگفت‌انگیز که هر کسی را به حیرت وا می‌دارد.

چند نکته عجیب دیگر درباره دیوار چین

1. دیوار چین واقعا از ماه دیده می‌شود. البته نه همه آن و نه در همه حال، اما به هر حال در شرایط جوی مناسب بخشی از این دیوار به شکل نواری باریک که روی زمین کشیده شده است؛ قابل مشاهده است.

2. جالب است بدانید در زمان ساخت این دیوار برای افزایش استحکام دیوار از ماده‌ای چسبنده که با برنج ساخته می‌شد؛ استفاده شده است.

3. ساخت این دیوار حدود 1800 سال زمان برده است؛ و در طول ساخت آن نزدیک به 400 هزار کارگر کشته شده‌اند. این دیوار مکان خوبی برای به کار کشیدن زندانیان در آن دوران بوده است.

4. با وجود همه عظمتی که این دیوار دارد؛ باید گفت این دیوار آنقدر که باید بلند و مستحکم نبود که بتواند جلوی حجوم بیگانگان را بگیرد؛ و چندین بار توسط نیروهای دشمن از آن عبور شد.

5. در طول قرن‌ها، صدها کیلومتر از این دیوار از بین رفته است؛ و باقی مانده آن در حال حاضر از یکپارچگی کاملی برخوردار نیست.

اگر قصد سفر به چین را دارید انتخاب یک تور چین ارزان قیمت کار پیچیده‌ای نیست.

آژانس مسافرتی و گردشگری زیما سفر پارس، مجری انواع تور چین و تور چین لحظه آخری بوده؛ و آماده ارائه خدمت در زمینه انواع تور مسافرتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها