فرمانده انتظامی مسجد سلیمان از شناسایی و دستگیری مجرم 19ساله که مبلغ 20 میلیارد ریال به صورت اینترنتی از 5000 فقره حساب بانکی به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود توسط ماموران پلیس فتای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۷۱

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در این باره افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 20 میلیارد ریال از 5000 حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسیهای فنی و پلیسی مشخص شد متهم با برنامهنویسی و طراحی ربات در شبکه اجتماعی تلگرام و همچنین درگاه جعلی بانک از افراد درخواست وارد کردن اطلاعات کارت عابر بانک کرده و به وسیله با سوءاستفاده از اطلاعات به دست آمده به برداشت غیرمجاز اقدام میکرده است.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: با انجام تحقیقات اولیه و بررسیهای فنی و تخصصی، سرانجام متهم شناسایی و دستگیر شدو ضمن اعتراف به بزه انتسابی انگیزه خود را سودجویی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی توصیه کرد: به تبلیغات گروهها و کانالها برای عضویت در رباتهای مشکوک و خاص و همچنین نصب نرمافزارهای ناشناس از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در پرداختهای اینترنتی حتما موارد امنیتی را رعایت کرده تا در دام کلاهبرداران از طریق صفحات و درگاههای جعلی و فیشینگ نشوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها