رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از 130 مستند شهدای مدافع حرم اعلام کرد:

درباره شهدای سراسر کشور مستند تولید می‌شود

رئیس رسانه ملی در آیین رونمایی از 130 مستند با اشاره به برنامه ریزی سازمان صداوسیما برای تهیه مستندهایی با محوریت شهدای مختلف کشور گفت: ما با تمام توان در این مسیر حرکت می کنیم و امیدواریم بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این زمینه مشارکت کند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۳۰
درباره شهدای سراسر کشور مستند تولید می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی دکتر علی عسکری در این مراسم با اعلام این خبر از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا با تهیه آثار مکتوب در خصوص زندگی شهدا زمینه تولید این مستندها را برای برنامه سازان صداوسیما فراهم کند.

رئیس رسانه ملی شهدای مدافع حرم را شهدای خاص و برجسته دانست و افزود: در زمان جنگ فضای معنوی آن زمان اقتضا می کرد که ما شاهد حضور چنین جوانانی باشیم و شهیدان زیادی بدهیم اما در زمان حال و با فضای دنیایی امروز حضور این جوانان در صدها کیلومتر آن طرف تر روحیه ای خاص و معنویتی فراتر از حالت عادی می خواهد که شاید در ذهن نمی گنجد.

دکتر عسکری اظهاردشت: در اوایل حضور مدافعان حرم فضا به صورتی بود که حتی نمی توانستیم نامی از آنها ببریم و بگوییم چگونه و با چه هدفی رفته اند. چون آن زمان برای مردم جا نیافتاده بود و این مظلومیت بیشتر آنان را نمایان کرد.

وی افزود: شهدای مدافع حرم، مدافعانی بی‌نام و نشان بودند که فقط برای رضای خدا و دفاع از حریم اهل بیت از خانه و خانواده‌شان ‌گذشتند . وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بیشتر از جوانان داوطلبی که تازه تشکیل خانواده داده بودند گفت: این شهدا علاقه به خانواده را کنار گذاشتند و به دفاع از حریم اسلام، اهل بیت و کشور پرداختند. رئیس سازمان صدا و سیما از طرح دشمن برای از بین بردن اقتدار کشور و تشکیل داعش یاد کرد و گفت: اگر شجاعت و درایت رهبری معظم انقلاب و مجاهدت سردار سرافراز قاسم سلیمانی و از جان گذشتگی این شهیدان نبود این طرح دشمن شکست نمی‌خورد و امنیت کشور به خطر می‌افتاد. دکتر علی عسکری پیروزی بر داعش را عامل آشکار شدن بخشی از قدرت جمهوری اسلامی و علنی برای تلاش دشمن در از بین بردن این اقتدار دانست.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد بحران در داخل کشور و راه‌اندازی جنگ اقتصادی گفت: دشمن در کنار این جنگ اقتصادی جنگی رسانه‌ای را هم طراحی کرده است و می‌کوشد با عملیات روانی کاری کند که کشور از داخل خودش را تخریب کند. رئیس رسانه ملی تبلیغات رسانه‌های استکباری را برای دعوت از مردم به خرید کالاها و خالی کردن بازار و اخلال در بازار ارز را از اقدامات دشمن در این زمینه دانست و گفت: مردم هوشیار ایران برخوردار از هوش انقلابی‌اند و فریب دشمن را نمی‌خورند. وی همچنین از دولت خواست به انتظارات مردم توجه کند و آتش حاشیه بازار را همانطور که بر داعش فائق آمدیم بخوابانند.

وی خطاب به دشمنان و سرکرده‌هایشان اعلام کرد: مردم ایران مانند همیشه، هر زمان که رهبری معظم انقلاب اراده کنند برای فداکاری در راه اسلام و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

معاون امور استان‌ها نیز در این مراسم تولید 130 مستند شهیدان مدافع حرم را اقدامی بزرگ دانست که در معاونت امور استان‌ها و مراکز، برای اعلام همراهی با مجاهدت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی به همراه سایر مجاهدان از کشورهای دیگر در «دفاع از حرم اهلبیت علیهم السلام» جنگیده و از آرمان‌ها، اعتقادات، امنیت، مرزهای عقیدتی، جغرافیایی ما صیانت کرده‌اند به انجام رسیده است.

وی با اشاره به 130 مستند تولید شده در مراکز استان‌ها گفت: اگر چه تعداد شهیدان والامقام مدافعان حرم بیش از این میزان است که ما برای آن‌ها برنامه ساخته‌ایم اما در فاز اول این میزان بضاعت مراکز بود که اهتمام کردند.

معاون امور استان‌ها با قدردانی از بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، ستاد رسانه‌ای صدا و سیما در سوریه و اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی که در تولید فاز اول همکاری کرده اند گفت: ازرئیس بنیاد شهید خواست دستورات ویژه را به بنیاد شهید سراسر کشور برای مشارکت جدی در مراحل بعدی کار ابلاغ کند.

دارابی ترویج و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد ، شهادت را راهبرد رسانه ملی و معاونت امور استان‌ها و مراکز دانست و گفت: این مستندها بخشی از این وظیفه و ماموریت رسانه است. وی افزود: رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که علاوه بر روشنگری افکار عمومی درباره اهمیت و رسالت خطیر «مدافعان حرم» که در دفاع از آرمانها و مرزهای عقیدتی و جغرافیایی حضور دارند و یا جمعی از آنان به شهادت رسیدهاند بطور مستمر برنامه های جذاب تولید کندو الگوهای واقعی از قهرمانان و مجاهدان امروزی و دستیافتنی را برای نسل جوان معرفی کند.

معاون امور استان‌ها مستند شهدای مدافع حرم را روایتگر مردان و جوانان عاشق، مجاهد و خواند که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده اند و با رهبر و مقتدای خویش در دفاع از حرم اهلبیت (ع) و یاری رساندن به مظلومان و ستمدیدگان از امنیت همه جانبه ما ایرانیان دفاع و صیانت کرده‌اند. وی افزود: ما قدر این مجاهدات را میدانیم و از خانواده معظم آنان صمیمانه قدردانی می نماییم چرا که امروز هر خانه شهید به مثابه برافراشته شدن پرچم افتخار، سربلندی و امنیت ما است.

در این مراسم حجت الاسلام شهیدی نیز با بیان مقام شامخ شهدا و جایگاهشان در دیدگاه مردم دنیا وکشور گفت: انقلاب اسلامی تا کنون 230هزار شهید تقدیم اسلام کرده و باید برای تداوم راه این شهیدان آثارشان حفظ شود. وی با اشاره با تأکید رهبر معظم انقلاب گفت: تکریم شهدا وتعظیم خانواده صبور آنان واجب بزرگ امروز و همیشه است.

سردار کارگر رئیس حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز شهدای مدافع حرم را از معجزات اقلاب برشمرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف دستگاه های فرهنگی در معرفی شهدا گفت: صداوسیما همیشه در تمام عرصه‌های فرهنگی پیشرو بوده و هست. وی بالا رفتن آمار راهیان نور از یک ملیون به 6 ملیون زائر ر ا از آثار تبلیغات و برنامه سازی های دفاع مقدس رسانه ملی دانست و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید از صداوسیما الگو بگیرند.

در این مراسم از 130 مستند که با همکاری ستاد سوریه رسانه ملی، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ، اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، و با تلاش مراکز استانهای صدا وسیما تولید شده اند رونمایی شد . قدردانی از خانواده شهدای حرم نیز پایان بخش این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها