وزارت خارجه انگلیس خبر داد این کشور به تعهداتش در برجام پایبند می‌ماند و درخواست آمریکا برای همراهی با تحریمها علیه ایران را رد کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۶۷
وزارت خارجه انگلیس: به برجام پایبندیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، انگلیس امروز (چهارشنبه) درخواست آمریکا برای تحمیل تحریم‌ها علیه ایران و خروج از برجام را رد کرد.

بعد از آنکه سفیر آمریکا در لندن خواستار همراهی انگلیس با موضع واشنگتن در خروج از برجام شد، وزارت خارجه انگلیس گفت «لندن به توافق هسته‌ای (برجام) متعهد می‌ماند. همزمان، ما آماده هستیم برای همکاری با دولت و کنگره آمریکا درباره فعالیت ایران که برای هر دو طرف نگران‌کننده است، گفت‌وگو کنیم».

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور به شرایط برجام پایبند می‌ماند و قصد دارد شرکت‌هایی را که با ایران همکاری می‌کنند در مقابل تحریم‌های آمریکا حفظ کند.

چند روز پیش از این «وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس خواسته بود لندن به جای حمایت از موضع اتحادیه اروپا در قبال ایران، از آمریکا حمایت کرده و از برجام خارج شود.

جانسون با تعیین ضرب‌الاجل صریح برای کمپانی‌های انگلیسی جهت توقف تجارت با ایران، هشدار داد که در غیر اینصورت، با «عواقب جدی» در معاملات با آمریکا مواجه خواهند شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز هجدهم اردیبهشت این کشور را از برجام خارج و اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برمی‌گرداند.

برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) توافقی است که در روز بیست و سوم تیرماه سال ۹۴ میان ایران و ۶ کشور دیگر به اضافه اتحادیه اروپا به امضا رسید اما ترامپ به طور یکجانبه کشورش را از این توافق خارج کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها