بعد از شهرآورد تهران که از گذشته تا هنوز حساس‌ترین بازی باشگاهی فوتبال ما بوده و هست، استقلال- تراکتورسازی و به همان اندازه پرسپولیس- تراکتورسازی بازی‌های بزرگ فوتبال ایران به حساب می‌آیند.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۳
سهم تراکتوری‌ها از آزادی: حداقل ۱۰ درصد، حداکثر هرچقدر آبی‌ها نیایند!

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه خبرورزشی نوشت: میان پرسپولیس و تراکتور از گذشته‌های دور رقابت جذابی بود و استقلال و تراکتور هم چند سالی است هر بار به یک بهانه‌ای جذاب می‌شود، یک بار به خاطر حضور قلعه‌نویی در تبریز، بار دیگر به خاطر حضور بازیکنان استقلالی در تراکتور و این‌بار هم که به نظر می‌رسید بازی دو تیم به خاطر برگزاری در هفته‌های ابتدایی لیگ هجدهم در شرایط عادی برگزار می‌شود، حضور مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تراکتور و حرف‌های وینفرد شفر که به این موضوع پیله کرد، به حساسیت‌های این بازی دامن زد و دوباره بحث سهمیه ۱۰ درصدی تیم مهمان در ورزشگاه تیم میزبان مهم شد.

حالا باشگاه استقلال تأکید دارد هواداران تراکتورسازی فقط می‌توانند ۱۰ درصد از فضای ورزشگاه آزادی را در اختیار داشته باشند. درست بعد از مصاحبه شفر که پرسیده بود چرا تراکتورسازی برای خریدن بازیکنانی مثل اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دلار دارد، اما استقلال دلار ندارد و او باید با جوان‌ها کار کند، هواداران استقلال در فضای مجازی از باشگاه خواستند اجازه ندهد بیشتر از ۱۰ درصد صندلی‌های ورزشگاه آزادی برای طرفداران تراکتورسازی در نظر گرفته شود.

هواداران استقلال همچنین در شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر یادآوری می‌کنند روز جمعه باید از همان ساعات ابتدایی بعد از ظهر به ورزشگاه آزادی بروند و اجازه ندهند طرفداران تراکتورسازی سکو‌های ورزشگاه را پر کنند. سازمان لیگ هم دنبال همین تقسیم ۱۰ درصدی به ۹۰ درصدی است چرا که فصل قبل در لیگ هفدهم، مشابه همین اتفاق افتاد که البته در نهایت همان ۱۰ درصد را هم به استقلالی‌ها ندادند و تبریزی‌ها اعلام کردند شرایط شهرشان به گونه‌ای است که بهتر است اصلاً طرفداران استقلال به ورزشگاه نیایند.

با این همه، قبولش سخت است که سازمان لیگ بتواند فقط ۱۰ درصد صندلی‌های آزادی را به طرفداران تراکتورسازی بدهد. مثلاً اگر طرفداران تراکتور لابه‌لای هواداران استقلال به ورزشگاه بیایند، چگونه می‌توان جلوی ورود آن‌ها به آزادی را گرفت؟ یا اگر طرفداران استقلال نتوانند ظرفیت ورزشگاه را پر کنند و صندلی‌ها خالی بمانند، چرا طرفداران تراکتورسازی را باید پشت در‌ها نگه داشت؟!

هرچند طرح ۹۰ درصد به ۱۰ درصد طرح خوبی است و در تمام دنیا هم اجرا می‌شود تا تیم‌های میزبان واقعاً از امتیاز میزبانی‌شان بهره ببرند، اما در ایران فعلاً ساز و کاری برای جدا کردن طرفداران تیم‌ها از هم وجود ندارد. این هفته هم در آزادی هر تماشاگری زودتر برسد، روی صندلی‌اش می‌نشیند و تنها کاری که از سازمان لیگ برمی‌آید این است که از تجمع طرفداران تراکتورسازی در جایگاه‌هایی که برای طرفداران تیم میزبان در نظر گرفته شده، جلوگیری کند و آن‌ها لابه‌لای طرفداران استقلال بنشینند.

مسئولان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
آیا قانون ۱۰ درصد را می‌توان در بازی‌های بزرگ اجرا کرد؟

بازی حساس استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، این در حالی است که هنوز اعلام نشده آیا قانون میزبانی در این بازی رعایت خواهد شد یا نه و استقلال آیا فقط ۱۰ درصد ورزشگاه را در اختیار هواداران تبریزی قرار خواهد داد یا این که قرار نیست این قانون اجرا شود. اگرچه فصل گذشته در تبریز قانون ۱۰ درصد اجرا شد. به همین بهانه با تنی چند از مسئولان و صاحب‌نظران هم‌صحبت شدیم، این صحبت‌ها را بخوانید.

حیدر بهاروند: باید استاندارد‌های AFC را رعایت کنیم
شنیدن صحبت‌های رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص میزبانی بازی‌های بزرگ خالی از لطف نیست. او گفت: ما قطعاً به تیم میزبان توجه می‌کنیم و ۹۰ درصد ظرفیت استادیوم را به میزبان و ۱۰ درصد را به مهمان خواهیم داد. باید استاندارد‌ها را رعایت کنیم. اتفاقاً برای هواداران هم راحت‌تر است و حق باشگاه‌هاست که این کار رخ بدهد. نمی‌شود برخلاف استاندارد‌های فیفا و AFC حرکت کرد. قانون است و ما از آن مستثنی نیستیم و قطعاً در لیگ برتر اجرا خواهیم کرد. این‌طوری بازی‌ها جذاب‌تر و زیبایی لیگ دوچندان خواهد شد.

نصرالله عبداللهی: با سازمان لیگ در حال مذاکره هستیم
مدیر فنی باشگاه استقلال تهران در این خصوص به ما گفت: ما با مسئولان سازمان لیگ در حال صحبت هستیم تا ببینیم در بازی روز جمعه با تراکتورسازی قانون میزبانی و استفاده از شرایط آن برای تیم ما به کجا خواهد انجامید. فصل گذشته این قانون در تبریز اجرا شد و به هر حال سازمان لیگ قطعاً آن را در تهران هم اجرایی خواهد کرد. به هر حال داریم مذاکره می‌کنیم و قطعاً هرچه قانون بگوید، قابل اجرا خواهد بود و طبق قانون ۹۰ درصد سکو‌ها به استقلالی‌ها تعلق دارد.

صادق درودگر: ما به قانون تمکین می‌کنیم
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در این خصوص به خبرورزشی گفت: اگر قانون بگوید در بازی با استقلال تهران فقط ۱۰ درصد سکو‌های ورزشگاه آزادی به هواداران تراکتورسازی اختصاص می‌یابد و باید قانون میزبانی و ۹۰ به ۱۰ اجرا شود، ما به آن تمکین می‌کنیم و این قضیه برای ما در خانه هم صدق خواهد کرد. به هر حال ساز و کار‌های قانونی در این خصوص وجود دارد که من، چون هم مدیر باشگاه تراکتورسازی و هم عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ هستم، ترجیح می‌دهم به آن اشاره نکنم.

سعید فتاحی: اگر استقلالی‌ها بیایند، قانون اجرا می‌شود
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص به خبرورزشی گفت: این بستگی به خود استقلالی‌ها دارد که روز جمعه چقدر تماشاچی در ورزشگاه داشته باشند. اگر هواداران استقلال بیایند و ورزشگاه را پر کنند، قطعاً قانون میزبانی و همان ۹۰ درصد به ۱۰ درصد اجرا می‌شود، اما اگر بخش‌هایی از ورزشگاه خالی باشد، ما نمی‌توانیم هواداران تراکتورسازی را بیرون نگه داریم و اگر آزادی خالی باشد، قطعاً هواداران تراکتورسازی را به ورزشگاه راه خواهیم داد و همه چیز به استقلالی‌ها بستگی دارد.

کاظم محمودی: تماشاگران ما فقط مختص تبریز نیستند
مربی تراکتورسازی تبریز در این خصوص به ما گفت: تراکتورسازی نه تنها در تبریز بلکه در تهران، کرج و سایر شهرستان‌ها هم هوادار دارد. اگر ورزشگاه آزادی در بازی با استقلال توسط هواداران این تیم پر شود، به طور طبیعی ۱۰ درصد سکو‌ها به هواداران ما می‌رسد، ولی اگر سکو‌ها خالی باشد، امیدواریم اجازه بدهند که همه هواداران تراکتورسازی وارد ورزشگاه شوند و بازی را تماشا کنند. من امیدوارم عدالت در روز بازی رعایت شود و هواداران ما هم شانس تماشای بازی را از داخل ورزشگاه آزادی پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها