مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علی‌رغم ابزار اینکه این اتحادیه تمایل دارد تعامل اقتصادی و تجاری با ایران را افزایش دهد تصریح کرد چنین همکاری‌هایی به دلیل تحریم‌های آمریکا دشوار خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۷۰
تعامل اقتصادی و تجاری با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه بر تمایل این اتحادیه برای افزایش تعامل اقتصادی و تجاری با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تأکید کرد.

موگرینی که در دانشکده مطالعات بین‌الملل «راجاراتنام» دانشگاه «نانیانگ» سنگاپور گفت: «مصمم هستیم علی‌رغم تصمیم آمریکا برای نقض تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها تعامل اقتصادی و تجاری قانونی خود را با ایران را ادامه و حتی افزایش دهیم.»

وی بار دیگر یادآوری کرد که راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای را تأیید کرده است.

علی‌رغم این موگرینی با یادآوری «وزن آمریکا در مبادلات مالی» تصریح کرد که همکاری با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا دشوار خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز 25 تیرماه هم سخنان مشابهی مطرح کرده بود. او حدود سه هفته پیش در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه اطمینان دارد تدابیر اتحادیه اروپا می‌توانند در برابر فشارهای آمریکا دوام آورده و برجام را حفظ کنند، گفت: «ما داریم با تمام سرعت کار می‌کنیم. امروز تصمیم شورا را برای به روز رسانی قوانین مسدودساز داشتیم. اگر اشتباه نمی‌کنم دو هفته پیش، پارلمان اروپا هم رضایت خودش را اعلام کرد.»

وی علی‌رغم این اضافه کرد: «اما اینکه من تا چه اندازه [از موفقیت‌آمیز بودن این تدابیر] اطمینان دارم، باید به شما بگویم که کار دشواری است، زیرا وزن آمریکا در اقتصاد جهانی و نظام مالی، قابل توجه است، اما ما مصمم به حفظ این توافق هستیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها