یک کارشناس بورس گفت : هرگونه اعمال سلیقه در روند اجرای طرح سهام عدالت نه تنها به افزایش سطح درآمد اقشار دهکهای پایین منجر نخواهد شد بلکه به تنزل درآمد کل مردم نیز می انجامد.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۶

غلامرضا سلامی درگفتگو با فارس اظهار کرد: طرح سهام عدالت به شرط انجام امور کارشناسی لازم می تواند طرح موفق و موثری باشد ولی نیاز به بازبینی دارد. وی یادآور شد: اجرای طرح سهام عدالت نیاز به انجام بسترسازی های لازم دارد و بدون آن ، هزاران ایده مناسب چون این طرح ، ما را به نتایج معکوس می رساند. وی به ابلاغ سیاست کلی اصل 44 اشاره کرد و افزود: بر این اساس مقرر شد تا 80 درصد از سهام بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود که البته 40 درصد آن به اقشار کم درآمد (با تسهیلات ویژه اعم از وام 10 ساله و تخفیف 50 درصد) اختصاص یابد. سلامی گفت : این واگذاری ها به اقشار دهکهای پایین مطابق با شعار دولت نهم ، در قالب سهام عدالت صورت گرفت و این کار که باید از طریق بورس انجام می شد ، بدون برنامه ریزی های لازم در خارج از آن تحقق پذیرفت.
این کارشناس بورس ، اجرای طرح سهام عدالت را مشروط به پیش نیازهایی کرد که از آن جمله اعمال نظر کارشناسی بر آن ، انجام بسترسازی های لازم و ارتقای دانش مردم از طریق دانشگاه ها ، رسانه ها و... است.

اجرای صحیح سهام عدالت با تشکیل بورس غیررسمی

کارگزار بورس نیز گفت : افراد صلاحیت دار از شورای روستا یا شهر می توانند با هدف دریافت تراز سود و زیان شرکتهای مربوطه به ایجاد یک بورس غیررسمی اقدام کرده و با انجام امور کارشناسی ، موجبات کشف قیمت سهام عدالت را فراهم سازند. ارسلان محتشم امیری اظهار کرد: اوراق سهام عدالت قابلیت خرید و فروش به شکل مشروط را دارند و با توجه به نقدینگی سهام افراد قادرند به شرکتهای تعاونی از پیش تعیین شده مراجعه و اقدام به معامله این سهام کنند. وی افزود: می توان با ایجاد بورس غیررسمی توسط افراد صلاحیت دار ، نگرانی فروش زودهنگام این سهام توسط دارندگان آن را برطرف کرد. محتشم امیری یادآور شد: دارندگان سهام عدالت تا چندسال قادر به فروش سهام خود نخواهند بود تا این که از محل سود شرکت ، بدهی خود را پرداخت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها