دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جامعه ما امروز شاهد نگاه سیاسی مسئولان به مقوله عفاف و حجاب است و متاسفانه طی برخوردهایی که با روسای مختلف جمهور داشته ام، حجاب را به مثابه ابزاری در جهت افزایش سبد رای خود در بین برخی افراد می پندارند.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹۱
یک نماینده مجلس: روسای جمهور از مسئله حجاب استفاده ابزاری می کنند!

علیرضا سلیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین رعایت عفاف و حجاب در جامعه را یک ضرورت دینی بشمار آورد و گفت: اصل پذیرش دین اختیاری است اما بعد از اینکه مورد پذیرش فرد قرار گرفت باید به سایر لوازم دین هم ملتزم بود و لذا عفاف و حجاب هم از الزامات دین بوده و باید نسبت به آن توجه داشت. این مسئله یک نظر شخصی نیست بلکه در زمره فتاوی تمام علمای دین قرار دارد.

وی با اشاره به مصوبات مجلس در خصوص قانون عفاف و حجاب افزود: ما مصوبه قانونی لازم را به صراحت در مجلس به تصویب رسانده ایم اما نکته ای که در این میان باید توجه کرد این است که دولت های مختلف بعد از انقلاب نسبت به مقوله حجاب و عفاف اهتمام لازم را از خود نشان نداده‌ اند و این بی توجهی دولت ها موجب گشته ما در فرهنگ سازی حجاب و نوع پوشش با کم کاری جدی مواجه شویم.

این نماینده مجلس در همین راستا اعتقاد دارد: برخی از اظهار نظرها و نگاه سیاسی به مسئله عفاف و حجاب ما را بشدت در این راه عقب نگه داشته و متاسفانه با اکثر روسای جمهوری که شخصا برخورد داشته ام مقوله حجاب را از منظر سیاسی مورد نظر قرار می دهند. این مطلب مبین آن است که روسای جمهور ما از هر ابرازی برای افزایش سبد رای در بین طیف خاص بهره گیرند.

سلیمی در پایان با انتقاد از عملکرد رسانه ها در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: واقعیت آن است که رسانه های ما هم در این بخش کم کار هستند. به عبارت دیگر در برابر هجمه وسیع رسانه ای که علیه حجاب از آن سوی مرزها وارد می شود متاسفانه ما در داخل در دفاع از حجاب توان ارایه دلایل منطقی و مستدلی به طرف مقابل را نداریم.

نماینده مردم محلات در بیانی دیگر افزود: ما امروز مانند استاد شهید مرتضی مطهری که در زمانه خود آثار بی بدیل متعددی پیرامون مسئله عفاف و حجاب همچون کتاب « مسئله حجاب» را تالیف کرد کمتر منتشر کرده ایم. از این رو فقدان دلایل مستدل از سوی ما در دفاع از حجاب زن موجب شده افراد مقرض از خلاء های موجود فرهنگی ما سوء استفاده کرده و با قدرت مانوری که بدست آورده اند در حال مخشوش نمودن ذهن نسل جوان ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها