سرکردگان اردنی گروه تروریستی جبهه النصره از تشکیل یک گروه مسلح جدید به‌جای النصره در سوریه تحت عنوان «حراس الدین» خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۸۹
«حراس الدین» جایگزین جبهه النصره شد +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، این گروه جدید شامل: جیش الملاحم، جیش البادیة، جیش الساحل و گروه موسوم به گردان‌های البتار در حومه شمالی لاذقیه است و بیشتر اعضای آن از «مهاجرین» و گروه «غرباء» در شهرک تلمنس و حومه آن در جنوب ادلب هستند.

همچنین گروه موسوم به گردان‌های کابل و گروهان الغوطه و دوما در شرق دمشق و گروهان‌های عبدالرحمن‌بن عوف در غرب ادلب و الساحل از جمله گروه‌هایی هستند که حراس الدین را تشکیل می‌دهند.

شورای به‌اصطلاح رهبری این گروه نیز پنج عضو دارد که عبارتند از:

1 ــ ابوهمام الشامی سرکرده این گروه

وی در سال‌های 2013 و 2016 عضو جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه بود.

در این میان حامیان سرشناس گروه تروریستی القاعده اخباری با این مضمون داشته‌اند که ابوهمام الشامی فرمانده نظامی جبهه النصره بازوی نظامی سابق القاعده در سوریه، مسئولیت ساماندهی حراس الدین شاخه جدید القاعده در سوریه را به‌عهده دارد آن هم در حالی که النصره به هیئت تحریر الشام تغییر کرد و ارتباطش با القاعده قطع شد.

نکته عجیب در این مورد اینکه در ششم مارس 2015 اعلام شد ابوهمام الشامی در انفجار محلی که در آن پنهان شده بود واقع در شهرک سلفین در ادلب به‌همراه سه تن از معاونانش کشته شد.

سه سال بعد شخصی به‌نام «عمر احمد» کشته شدن الشامی بر اثر انفجار مزبور را تکذیب و در صفحه فیس‌بوک خود تأکید کرد، وی به‌شدت مجروح شده بود که در طول سه سال گذشته تحت درمان قرار گرفت تا بار دیگر توانست تحت عنوان رهبری گروه حراس الدین به صحنه عملیات مسلحانه در سوریه بازگردد.

2 ــ ابوجلیبیب طوباس

ایاد الطوباسی 16 سال فعالیت تروریستی را در کارنامه خود دارد که آن را از افغانستان آغاز کرده و در عراق ادامه داده و به تأسیس گروه تروریستی جبهه النصره اقدام کرد و سپس از آن جدا شد.

وی ابومصعب الزرقاوی را در عراق همراهی می‌کرد و سرکرده نظامی جبهه النصره در درعا بود اما به‌دلیل شکایت‌های متعدد برکنار و به‌عنوان سرکرده النصره در ساحل ــ حومه لاذقیه تعیین شد.

3 ــ ابوخدیجه الاردنی

بلال خریسات پست‌های مختلف امنیتی و شرعی داشت و مسئول النصره در صحرای حمص و حومه دمشق بود.

4 ــ سامی العریدی

سامی العریدی ملقب به ابومحمود الشامی پیش از جدا شدن از جبهه النصره و ملحق شدن به گروه «حراس الدین» یکی از مراجع مهم شرعی جبهه النصره به‌شمار می‌آمد به این معنی که مواضع این جبهه در مسائل شرعی و عقیدتی را بیان می‌کرد و یکی از کسانی بود که «نامه امت به حکیم امت» در مورد افراط‌گرایی داعش را امضا کرد.

5 ــ ابوعبدالرحمن المکی

وی نیز یکی از اعضای شورای رهبری این گروه تروریستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها