سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

مجلس تصمیم گرفته برخی از کابینه اقتصادی دولت را تغییر دهد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تصمیم و تاکید مجلس و بخش عمده نمایندگان بر ترمیم و تغییر برخی اعضای کابینه اقتصادی دولت دوازدهم است.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۴۳
مجلس تصمیم گرفته برخی از کابینه اقتصادی دولت را تغییر دهد

اسدالله قره خانی عضو فراکسیون مستقلین مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه مدل های ارائه شده برای حل مشکلات اقتصادی کشور پاسخگو نبوده افزود: مدل تعریف شده فعلی برای اداره وضعیت اقتصادی کشور منجر به نارضایتی عمومی شده و نتوانسته بازار ارز ، سکه و کالاهای اساسی را کنترل نماید فلذا باید مدل دیگری از سوی کارشناسان مجرب طراحی شود تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند.

وی تاکید کرد:وقتی فردی به عنوان مدیر ارشد یک دستگاه انتخاب می شود انتظار بر این است به بهترین وجه وظایف خود را در ارائه برنامه ها که به هنگام اخذ رای اعتماد از نمایندگان داشته عملیاتی کند اماشاهدیم که نه تنها برنامه ها اجرا نشده بلکه به افسار گسیختگی اقتصادی دامن زده شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم کنترل تورم و بحث برجام پیگیری شد گفت:کنترل تورم، بهای بسیار سنگینی داشت و با ثابت نگاه داشتن نرخ ارز باعث شدیم که ضرر و زیان صادراتی خسارت زیادی بر کشور وارد کند و رقابت در بازار از بین برود و اجناس چینی به کشور سرازیر شود.

وی سیاست های نامناسب دولت یازدهم در کنترل تورم را منجر به تعطیلی کارخانه های تولیدی عنوان کرد و افزود:در دولت دوازدهم سیاست های اقتصادی 180 درجه تغییر کرد و نرخ ارز ناخواسته جهش یافت و با بی تدبیری در مدیریت نرخ،حتی قیمت ارز تعادلی از سوی دولت بالا رفت و همین امر منجر به افسار گسیختگی این بازار شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نسخه درمانی چنین سیاستهایی را تغییر در کابینه دولت دوازدهم دانست و گفت: باید با مدل ها و ایده های نوین به فکر نجات اقتصاد کشور باشیم و با تدابیر قضایی با اخلال گران مقابله کنیم.باید مدل اداره اقتصاد کشور تغییر کند و تصمیمات به هنگام و زود هنگام گرفته شود و سپس به مدل های میان مدت و دراز مدت فکر کنیم .

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ناگفته نماند که حل مشکلات اقتصادی کشور تنها راهکار اقتصادی ندارد و بخشی نیز ریشه فرهنگی دارد چون حرص ولعی که در مردم در مورد خرید ارز و یا سکه ایجاد شده یک بحث اجتماعی و فرهنگی است و باید باور جامعه ونحوه اعتماد به مسئولین تغییر کند.

اسدالله قره خانی عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه حتما باید تدابیرمهمی در بخش های متفاوت جامعه اندیشیده شود گفت:سیاستهای غلط همچنان در کشور موج می زند و باعث شده صادرات تعطیل و بازار قاچاق تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مورد پیش قدم شدن نمایندگان برای استیضاح وزرا افزود:استیضاح مطرح شده و در شرایط فعلی اگر دولت دست به تغییر کابینه نزند حتما نمایندگان این کار را با استیضاح وزرا انجام خواهند داد تا افراد توانمند و شجاع که می توانند سیاست های تدبیر شده ای را به اجرا در آورند برمسند کار قرار گیرند .

وی در خصوص اینکه آیا فرآیند تغییر و ترمیم می تواند پاسخگوی حل مشکلات باشد گفت:اگر اعتماد ایجاد شود و مردم همکاری کنند و دولتمردان ثبات در تصمیم گیری داشته باشند می تواند شاهد بازگشت آرامش به جامعه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها