مراسم روزجهانی قدس در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۲
قیام ملت در دفاع از مظلومان فلسطینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ملت آگاه ایران از پیر و جوان و زن و مرد و همزمان با هفتادمین سال تاسیس رژیم نامشروع و سفاک صهیونیستی، «قوی‌تر و پرشور تر» از همیشه در لبیک به آرمان حضرت امام خمینی (ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «روز قدس» و پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکوهتر از هر سال در مسیر‌های راهپیمایی حاضر شده اند.

از ۵ هزار و ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار حاضر در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، ۱۶۰ نفر از رسانه‌های خارجی در این مراسم حاضر می‌شوند تا شاهد و منعکس کننده شراره‌های خشم امت اسلامی از انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف در هفتادمین سال تاسیس این رژیم نامشروع باشند.

راهپیمایی قدس ۹۷ در تهران هم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه از ده مسجد به سمت دانشگاه تهران و میدان انقلاب آغاز شده است و در پایان دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع با شکوه نمازگزاران در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کند.

نماز جمعه تهران هم به امامت آیت الله سیداحمد خاتمی اقامه خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در جمع راهپیمایان روز قدس:

همدستی برخی حکام فاسد منطقه با آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیست

رئیس قوه قضاییه گفت: تا وقتی مردم در صحنه حضوری پرشکوه و حماسی دارند آمریکا و اذنابش در منطقه نمی‌توانند کاری از پیش برده و به اهداف شومشان نخواهند رسید.

به گزارش فارس، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جمع راهپیمایان روز قدس در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقال سفارت آمریکا و ایجاد موج جدیدی از اعتراضات به رفتارهای رژیم غاصب اشغالگر قدس حضور مردم در راهپیمایی روز قدس چه پیامی برای آمریکا و متحدانش دارد گفت: بحمدالله حضور مردم گسترده و پرشکوه است و این را هم در کشور خودمان و هم در سایر کشورهای مسلمان می‌بینیم.

آملی لاریجانی گفت: این حضور یک پیام مهمی برای کشورهای سلطه گر دارد و خصوصاً آمریکایی ها و صهیونیست ها که فکر می‌کنند با انتقال یک سفارتخانه می‌توانند پایه های یک دولت جعلی و کودک کش را محکم کنند متوجه می‌شوند که فکرشان باطل و غلط است.

وی ادامه داد: این حضور فوق العاده مردم نشان می‌دهد این ها راهی به جایی نمی برند و در پیشبرد اهداف شومشان موفق نخواهند شد و انتقال یک سفارتخانه نمی‌تواند به آنها کمکی کند و تا زمانی که مردم بیدار و بصیر هستند آنها نمی‌توانند کاری انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: ما مطمعنیم این حضور در جای جای دنیا باعث از بین رفتن این غده سرطانی می‌شود و شکوه حضور مردم در این راهپیمایی وحدت و اقتدار اسلام را نشان می دهد.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که تا وقتی این مردم در صحنه هستند آمریکا و اذنابش در منطقه نمی‌توانند کاری کنند.

آملی لاریجانی گفت: در این ایام که آمریکایی ها به هر طریقی ملت ما را تهدید می‌کنند و مردم مقتدر ما را تهدید می‌کنند و تحریم می‌کنند این حضور گسترده نشان می‌دهد که مردم در صحنه هستند و از این تهدید ها نمی‌ترسند و صحنه را خالی نخواهند کرد و این ملت تسلیم آمریکایی ها نخواهند شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها شاید بتوانند برخی از حکام فاسد منطقه را بتوانند به همکاری با خودشان وادارند اما ملت ایران تسلیم نخواهند شد و از حقوق خودشان و همچنین حق اصلی مردم فلسطین دفاع خواهند کرد و این دولت جعلی، غاصب و رژیم کودک کش حتما از صفحه روزگار محو خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که دولت‌های کشورهای اسلامی چه کوتاهیی کرده اند که هنوز پس از هفتاد سال شاهد اشغال فلسطین هستیم گفت: اگر اینها می‌گذاشتند که مردم حرفشان را بزنند و اگر سرسپرده آمریکا نبودند این همه مردم مسلمان در لحظه ای این دولت جعلی را از بین می‌بردند.

وی افزود: ما امروز هم میبینیم که این حکام فاسد با آمریکا دست دوستی داده اند و خیانت می‌کنند و با صهیونیست‌ها سازگاری می‌کنند اما آینده از آن ماست و این حکام فاسد هم فرعون های زمان هستند.

قاضی سراج: تحولات اخیر فلسطین واقعیات بسیاری را آشکار کرد/ راهبرد نظام، حمایت از مظلوم است

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس در تهران، در گفتگو با مهر با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی با وجود قرار داشتن در ماه رمضان و گرمای هوا به پشت پرده تحولات منطقه و روابط رژیم های مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، روند نابودی اسرائیل را تشدید کرد و فکر می کنم کسانی هم که به این روابط خوشبین بودند، به واقعیت‌ها پی بردند و فکر می کنم تحولات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با مسئله ظلم ستیزی رابطه مستقیم دارد؛ به گونه ای که هر جا ظلم و ظالم وجود دارد، جمهوری اسلامی هم در همان جا حضور خواهد داشت و از مظلوم در مقابل ظالم حمایت خواهد کرد و این راهبرد همچنان ادامه خواهد داشت.

سردار دهقان:آمریکا و مرتجعین منطقه حرکت جدیدی برای تثبیت رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند

سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در امور وزارت دفاع در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیطان بزرگ با همکاری کشورهای مرتجع منطقه حرکت جدیدی را برای تثبیت رژیم کودک کش صهیونیستی آغاز کرد و انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس گام بلندی در راستای همین طرح اسرائیلی‌ها است.

وی با باین اینکه یقینا ملت‌های مسلمان و ملت فلسطین اجازه نخواهند داد که توطئه شوم آنها به نتیجه برسد، گفت: حرکت عظیم مردم ما و ملت‌های جهان در حمایت از ملت فلسطین این پیام را به سیاستمدار تاجری که نه امنیت و نه تاریخ نخوانده و نمی‌داند، رسانده است.

حضور لاریجانی در راهپیمایی روز قدس تهران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از محدوده میدان انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

اسحاق جهانگیری به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور از محدوده پل کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

صباحی‌فرد: ملت ایران هرگز از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آید

امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی امسال روز جهانی قدس بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی گفت: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است و باید با آن به زبان خودش یعنی زبان زور سخن گفت.

وی درپایان تاکید کرد: ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.

غیب‌پرور: آرمان همه آزادی‌خواهان جهان نابودی رژیم صهیونیستی است

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس روز روز حیات اسلام در مقابل رژیم کودک کشی است که به اخلاقیات پایبند نیست و اصول اخلاقی را قبول ندارد.

وی گفت: از روز اول نطفه این رژیم خراب، با دخالت مستکبران بوجود آمد و امروز هم شاهدیم کماکان جنایات این رژیم ادامه دارد اما به یُمن انقلاب اسلامی با صحنه‌ای مواجه شدند که موجب شکست آنها می شود.

غیب پرور در پایان تاکید کرد: آرمان همه ما و ملت های آزادی خواه جهان نابودی رژیم صهیونیستی است.

تابوت رژیم صهیونیستی بر دوش راهپیمایان روز جهانی قدس

مردم تهران در اقدام نمادین، تابوت رژیم غاصب صهیونیستی را در دست گرفتند و با درج سال ۲۰۴۰ میلادی بر روی آن تاکید کردند که این رژیم تا کمتر از ۲۵ سال دیگر به دره نابودی خواهد رفت.

مقیمی: همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس روز اعلام مظلومیت ملت فلسطین به جهانیان است، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز است تا همگان کمک کنند که ملت فلسطین به سرزمین اصلی خود بازگردند.

وی افزود: بحمدالله این مراسم در کشور ما با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار می شود و امسال نیز مردم روزه دار ایران در این راهپیمایی حضور خوبی دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است، تصریح کرد: این همبستگی در بین امت اسلام برای پشتیبانی از ملت فلسطین نیاز ضروری است.

هاشمی: دولت و ملت ایران لحظه‌ای از دفاع از فلسطین غافل نمی‌شوند

سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره ناامنی‌های پیش آمده در مرزهای شمال غرب کشور گفت: الحمدالله تمامی مرزهای کشور در امنیت کامل است و ما هیچ مشکل خاصی در این حوزه نداریم و جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضرت امام با نامگذاری روز قدس یک آینده نگری بی‌نظیر انجام دادند. مسلمانان بخصوص مردم فلسطین علیرغم تمام فشارها پیروز میدان مبرازه با رژیم صهیونیستی و حامیان او خواهند بود و جمهوری اسلامی پیشگام این میدان است.

وی درپایان تاکید کرد: دولت و ملت ایران لحظه ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نشده‌اند و نخواهند شد.

تشریح جنایات رژیم صهیونیستی

در طول مسیر راهپیمایی بیش از ۵۰ غرفه فرهنگی و نمایشگاهی به تشریح جنایات رژیم صهیونیستی و موارد مظلومیت فلسطین می‌پردازند.

مسیر‌های ده گانه راهپیمایی روز جهانی قدس ۹۷ در تهران به این شرح است:
مسیر شماره ۱: از مسجد امام حسین در میدان امام حسین به سمت دانشگاه تهران و میدان انقلاب.
مسیر شماره ۲: از مسجد جامع ابوذر در میدان ابوذر به سمت دانشگاه تهران و میدان انقلاب.
مسیر شماره ۳: از مسجد دارالسلام در میدان منیریه خیابان ولیعصر به سمت دانشگاه تهران و میدان انقلاب.
مسیر شماره ۴: از مسجد امام زمان عج در خیابان آزادی به سمت دانشگاه تهران.
مسیر شماره ۵: از مسجد حضرت ابوالفضل در میدان توحید به سمت میدان انقلاب.
مسیر شماره ۶: از مسجد حضرت مهدی در خیابان ستارخان به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران.
مسیر شماره ۷: از مسجد الجواد در میدان هفت تیر به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران.
مسیر شماره ۸: از مسجد امام جعفر صادق در میدان اول صادقیه به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران.
مسیر شماره ۹: از مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر شمالی به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران.
مسیر شماره ۱۰: از مسجد جامع رسول اکرم در بلوار شاهد! به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها