رویترز اعلام کرد: با تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین امروز قیمت جهانی طلا ۲.۴ دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۸۹
تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین قیمت فلز زرد را افزایش داد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲.۴ دلار افزایش یافت و هر اونس از این فلز به قیمت ۱۲۹۸ دلار و ۳۰ سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها در کمترین زمان ۱۲۹۵ دلار و ۳۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۲۹۹ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته ۱۵.۹ دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته ۱۱.۵ دلار با افزایش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره با رشد ۵ سنتی به قیمت هر اونس ۱۶.۶۹ دلار عرضه شد و فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هر کدام دو دلار افزایش داشتند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت: کاهش ارزش دلار عاملی برای تقویت اونس در بازارهای جهانی شده است. پس از تقویت جنگ تجاری بین آمریکا و چین ارزش دلار از افزایش چند روز گذشته خود فاصله گرفته و عاملی برای تقویت فلز زرد شد.

جنگ تجاری ایران و آمریکا حدود یک ماه پیش کلید خورد، این جنگ از آنجا آغاز شد که ترامپ اعلام کرد تعرفه ۲۵ درصد برای آلومینیوم و ۱۰ درصد برای واردات فولاد اعمال شود.

چین این اقدام آمریکا را اعلان جنگ تجاری عنوان کرد و در اقدامی تلافی‌جویانه آنها نیز برای تعداد زیادی از کالاهای وارداتی آمریکایی تعرفه منظور کردند. البته ادامه این جنگ تجاری به کشورهای دیگر نظیر مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا نیز کشیده شد.

پس‌ از آن در اقدامی از سوی ترامپ برای مذاکره که به نظر می‌رسید عقب‌نشینی از جنگ تجاری با چین باشد، حدود یک هفته تنش‌های بازار فروکش پیدا کرد، اما پس‌ازآن دوئل رؤسای جمهور دو کشور آغاز شد و بازار را دوباره پرتنش کرد.

رابطه قیمت دلار با طلا «الاکلنگی» است، زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود ارزش طلا پایین می‌آید و برعکس؛ چراکه کاهش ارزش دلار قیمت طلا را برای صاحبان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازند، بنابراین تقاضا برای فلز زرد افزایش یافته و قیمت در بازارهای جهانی بالا می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها