نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری برای رفت و برگشت به سر کار، می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی را تا 30 درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۲۵
اندر مزایای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

محققان دانشگاه کمبریج، دانشکده بهداشت و درمان لندن و کالج امپریال لندن در تلاش برای درک تأثیر فعالیت روزانه بر سلامت افراد، عادات رفتاری 35 هزار و 899 نفر را که در بیوبانک انگلستان
(UK Biobank) ثبتنام کرده بودند، بررسی کردند. نتایج این تحقیقات که در نشریه قلب (Heart) منتشر شد، گویای این حقیقت است که آمد و شد روزانه از طریق پیادهروی، دوچرخه یا حمل و نقل عمومی به طور چشمگیری خطر ابتلا به مشکلات قلبی - عروقی یا سکته مغزی را کاهش میدهد.

درابتدای این مطالعه، افراد درباره عادات سفر خود و همچنین سایر رفتارهای مهم بهداشتی نظیر سیگار کشیدن ـ به طور متوسط از هفت سال قبل تا آن وقت ـ مورد سؤال قرار گرفتند. حدود دو سوم از شرکتکنندگان که سه بار یا بیشتر در هفته سفر میکردند، برای این کار فقط از خودروی شخصی استفاده میکردند. در همین حال 5/8 درصد از پرسششوندگان گفتند برای حمل و نقل از دوچرخه استفاده میکنند.

تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد در میان افرادی که از منزل خارج میشوند، کسانی که برای رفت و آمد خود فعالترند، در مقایسه با آنهایی که منحصرا از خودروی شخصی استفاده میکنند به طور نسبی در ابتلا به بیماریهای قلبی یا سکته مغزی با 11 درصد خطر کمتر مواجه بودند و 30 درصد آنها کمتر با مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی روبهرو شدند. علاوه بر این بیشتر مسافرانی که الگوی رفتاری منظم و غیر متمرکزی در رفتوآمد داشتند، 43 در صد کمتر با مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی مواجه شدند. محققان میگویند بیشتر الگوهای فعال مسافرتی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در بزرگسالان و مرگ و میر ناشی از آن همراه بوده است. این پیام مهمی برای پزشکان است تا به مردم توصیه کنند که چگونه از لحاظ جسمی فعال باشند تا خطر ابتلا به بیماری را در آنها کاهش دهند.

منبع: Independent

صدیقه سخندان فداکار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها