مرد جوان که به اتهام قتل مادرش و پسردایی‌اش بازداشت شده بود، با تائید جنونش از قصاص نجات یافت و تا بهبود حالش در مرکز روانی می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۹۹
قاتل مادر و پسر دایی مجنون است

به گزارش جام‌جم، ارسلان پسر جوانی است که شامگاه بیست ویکم دی سال 95 در خانه شان در محله یوسف‌‌آباد تهران مادر میانسال و پسردایی 10 ساله‌اش را با ضربه‌های چاقو کشت و بعد دست به خودزنی زد که زنده ماند.

با دستگیری وی ماموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که معلوم شد او معتاد به شیشه است و علاوه برآن بیماری روانی دارد و مدام اعضای خانواده‌اش را تهدید کرده و کتک می‌زده است. او تعادل روحی ندارد و چندبار خانواده‌اش وی را در مرکز روانی بستری کرده بودند.

زمانی که قاتل از دروازه مرگ زنده بازگشت در تحقیقات با اعتراف به دو جنایت گفت: من معتادم و آن شب هم شیشه مصرف کردم. حال وروزخوبی ندارم و مدت‌ها است که اعصاب و روانم به هم ریخته است. همیشه صداهایی به من می‌گوید که بزودی کشته می‌شوی. باید از خودت محافظت کنی. آن شب پسردایی‌ام مهمان ما بود. مادرم جلوی پنجره رفت، چند بار به او تذکر دادم آنجا نرود که گوش نداد، عصبانی شدم و با برداشتن چاقو او را کشتم. پسردایی‌ام شاهد جنایت بود و فریاد می‌زد که او را نیز کشتم.

نفهمیدم چطور خودم را زخمی کردم. در جریان تحقیقات معلوم شد که این مرد سابقه بیماری روانی و بستری‌شدن در بیمارستان را دارد. بنابراین کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روانی او را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد او علاوه بر توهم ناشی از شیشه، در زمان جنایت دچار جنون شده و دارای حالت خطرناک است. بنابراین قرار شد که او در مرکز روانی بستری شود . خانواده مقتول با اطلاع از نظریه کارشناسان هیات سه نفره پزشکی قانونی دوباره به رای اعتراض کردند تا این‌که با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از دو جنایتی که او مرتکب شده بود، دوباره متهم به پزشکی قانونی منتقل شد و این بارهم هیات 5 نفره کارشناسان پزشکی قانونی، نظر هیات سه نفره را تائید کردند.

این در حالی بود که چند روز پیش خواهر قاتل نزد قاضی رضوانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران آمدو برادرش را بخشید و والدین پسر 10 ساله کشته شده که پیش از این برای متهم قصاص می‌خواستند با توجه به اطلاع از روانی بودن وی این‌بار درخواست دریافت دیه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها