250 سبد غذایی بین مادران باردار آسیب پذیر در کلاله توسط بنیاد علوی توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۳۰
توزیع 250 سبد غذایی در کلاله توسط بنیاد علوی

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان؛ دکتر مهیار کلوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله اعلام کرد: 250سبد غذایی ویژه مادران باردار آسیب پذیر(سوء تغذیه) با تامین اعتبار ازسوی بنیاد علوی (هدایای ویژه مقام معظم رهبری) در کلاله توزیع شد.

کلوی گفت: این سبد کالا به 250 مادر باردار و شیرده آسیب پذیر که پیش از این توسط ماماها، بهورزان و کارشناسان مرکز بهداشت شناسایی شده و هر دو ماه یکبار، حداکثر به مدت یکسال تحویل می‌شود.

توزیع بسته‌های غذایی حمایت از مادران باردار بی‌بضاعت نخستین‌بار ١٠ سال پیش به صورت پایلوت در ٥ استان کشور با سهمیه ماهانه ٢ هزار مادر آغاز شد و در حال حاضر ٢٧ استان کشور را با سهمیه ماهانه ٧٨ هزار و ٨٧٣ مادر پوشش می‌دهد.

این طرح با توزیع ماهانه یک هزار بسته آغاز شد و در سال ٩٤ تعداد بسته‌های توزیعی به ٥٠ هزار و ٥٤١ سبد در ماه رسید. در سال ٩٥ ماهانه ٦١ هزار و ٢٥٢ سبد حمایتی در اختیار مادران مشمول طرح قرار گرفت و این رقم در سال ٩٦ به ٧٨ هزار و ٨٧٣ سبد رسید که در ٢٧ استان و ٣٣٤ شهرستان توزیع شده است.

تمامی ساکنان روستاها در مناطق محروم کشور مشمول این طرح می‌شوند. تمامی مادران مناطق کمتر توسعه یافته و غیربرخوردار، پس از شناسایی و بررسی سوابق مشمول برخورداری از بسته‌هایی غذایی حمایت از مادران باردار بی‌بضاعت میشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها