رئیس پلیس فتا کیش گفت: تهدید به انتشار عکس‌های غیراخلاقی پسر ۲۵ ساله در فضای مجازی با قصد اخاذی نافرجام ماند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۲۳
ناکامی دختر در اخاذی از پسر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ دوم اباذر محرمی‌ گفت: دختری که با تهیه فیلم غیراخلاقی از پسر 25 ساله قصد داشت او را وادار به تسلیم در برابر خواست شیطانی خود کند در جزیره کیش دستگیر شد.

وی افزود: پس از مراجعه پسر جوانی به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر و فیلم در فضای مجازی از سوی یک زن موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محرمی‌ ادامه داد: شاکی پرونده با مراجعه به این پلیس اظهار داشت حدود یک سال با دختری آشنا شده و با هم رابطه دوستی داشتند اما پس از مدتی وی با ارسال عکس و فیلم از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای شاکی درخواست پول کرده که در صورت عدم واریز مبلغ خواسته شده اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌ها در فضای مجازی خواهد کرد.

رییس پلیس فتا کیش تصریح کرد: با انجام تحقیقات و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس، مشخص گردید دختر جوان با استفاده از تلفن همراه خود در هنگام رابطه غیراخلاقی با آن پسر به صورت مخفی، اقدام به تهیه عکس و فیلم از چهره وی کرده بود در حالی که شاکی هیچ‌گونه اطلاعی از این اقدام نداشته است.

سرهنگ محرمی در ادامه بیان کرد: در همین راستا و با انجام اقدامات علمی و پلیسی متهمه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازجویی‌های انجام شده‌ به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: هر کس فیلم و تصاویر شخصی دیگران را وسیله تهدید قرار بدهد و یا به منظور اخاذی و یا هر عنوان دیگری از آن سوء استفاده کند، به دو تا پنج سال زندان و 74ضربه شلاق و 10سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شود.

سرهنگ محرمی گفت: توصیه می‌کنیم خانواده ها نظارت کافی را در خصوص فرزندانشان داشته باشند و برخی از افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که هیچ گونه اغماضی در این پرونده ها صورت نمی گیرد و افرادی که مرتکب چنین جرایمی شوند، با مجازات های سخت قانونی روبه رو خواهند شد.

رییس پلیس فتا کیش از مردم خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک درفضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما پلیس فتا در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها