عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر افزایش سطح رفاه و بهبود معیشت معلمان تاکید و گفت: شرایط زندگی معلمان باید به گونه مطلوبی دگرگون شود تا به هیچ کس محتاج نشوند.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲۲
زندگی معلمان دگرگون شود / دولت و مجلس فکر رفاه فرهنگی‌ها باشند

محمد قمی در گفت وگو با جام جم آنلاین معلمان و استادید حوزه و دانشگاه را به پیروی از الگو و اسوه خود استاد شهید مرتضی مطهری دعوت کرد و گفت: آثار و اندیشه مطهری مملو از فرهنگ اسلام ناب بود به گونه ای که حضرت امام(ره) آثار او را تایید کردند و توصیه نمودند بر روی این آثار تأمل کرده و در زندگی شخصی و کاری خود به کار گیریم. موضوعی که مقام معظم رهبری هم نسبت به این توصیه امام، فعالان عرصه آموزش بویژه حوزویان و دانشگاهیان را رهنمود می فرمایند.

وی با بیان اینکه دو عنصر خون و قلم تاریخ ساز هستند، افزود: تاریخ ما به دو گونه رقم خورده است از یک طرف قلم اندیشمندان و صاحبان فکر به خروش درآمده و سوی دیگر تاریخ این خون شهیدان است که به جوشش در می آید. هر زمانی در طول تاریخ قلم و خون با هم پیوند خورده اند به همان نسبت سطح فضیلت،آگاهی و انسانیت جامعه بالا رفته است. لذا اردیبهشت ماه ما شاهد تلاقی خون و قلم و شهادت استاد مطهری هستیم معلم دانشمندی که درس شجاعت و پیروی از مکتب عاشورا را به جامعه آموخت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید به به مقام معلم اهمیت و ارزش ویژه ای قائل باشیم، تصریح کرد: امروز بیش از هر روز دیگری جامعه فرهنگی ما بداند که چگونه بیاندیشد و برای چه هدفی باید بی اندیشند. معلمان باید اسلام حقیقی را به نسل های آینده بدرستی منتقل کنند، رسالتی که شهید مطهری به خوبی این مهم را انجام داد.

قمی در تبین جایگاه والای معلم در میان مردم به دیگاه امیر المومنین علی (ع) درباره معلمی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ایشان می فرمایند، «مَن عَلَّمَنِی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنِی عَبداً» هر کس یک حرف به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است. با استناد به چنین جمله ای منزلت رفیع معلم برای همه ما عیان است و همه آحاد مردم اعم از مسئولین و جویندگان علم ودانش وظیفه داریم از آنها به شکل شایسته ای تکریم کنیم.

عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس بر دگرگون شدن شرایط زندگی معلمان تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا توان اقتصادی این قشر زحمتکش و تاثیر گذار کشور به طرز مطلوبی ارتقا یابد و امکان اداره یک زندگی حداقلی را داشته باشند تا در مضیقه مالی قرار نگیرند و مانند همیشه به رسالت خود در عرضه آموزشی کشور تاثیر گذار باشند.

قمی ابراز امیدواری کرد: هم دولت و هم مجلس با جدیت هر چه تمام به فکر بهبود وضعیت معیشتی و رفاه فرهنگیان و نیز در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی آنها در ابعاد گوناگون گام بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها