حمله نظامی اخیر سعودی و متحدانش به الحدیده یمن که منجر به شهادت صالح الصماد، از رهبران عالی‌رتبه انصارالله شد، در واقع تلاش سعودی‌ها برای سرپوش نهادن بر سلسله جنایت‌هایشان علیه ملت یمن بود.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۳
یمنی‌ ها فراموشکار نیستند!

به یکی دیگر از آخرین جنایات سعودی‌ها در استان حجه توجه کنید که طی آن جنگنده‌های رژیم سعودی بمب‌های آمریکایی را بروی حاضران در یک مراسم عروسی ریختند و ده‌ها زن و کودک را به خاک و خون کشیدند. هدف این جنایت چیزی جز عصبانیت سعودی و متحدانش از ناتوانی در تسلیم ساختن یمنی‌ها نیست. همین‌طور، به شهادت رساندن صالح الصماد را هم می‌توان با هدف بالا بردن روحیه نظامیان شکست‌خورده سعودی دانست.

اگر عربستان با به شهادت رساندن الصماد قصد داشت تا توجه افکار عمومی ناراضی سعودی را منحرف کند، باید بداند که مردم سعودی از سرقت ثروت‌هایش از سوی شاه و ولیعهد سعودی و تقدیم این ثروت‌ها به اربابان آمریکایی‌شان، به ستوه آمده است. از سوی دیگر، امروز افکار عمومی جهان نیز خواهان به دادگاه کشاندن سران رژیم سعودی و پاسخگویی آنها در قبال جنایاتشان در یمن هستند.

اما بعد دیگر تجاوز نظامی اخیر سعودی به یمن، اجرای نوعی کودتا علیه گفتگوهای سیاسی این کشور است. رژیم سعودی مدعی بود با حمایت از این گفتگوهای سیاسی به دنبال توقف درد و رنج‌های ملت یمن است! اما در عمل پیام دیگری به یمنی‌ها دادند و اکنون باید گفت، سعودی‌ها با تجاوز نظامی اخیر درهای جهنم را به روی خود گشودند و باید منتظر پاسخ کوبنده نیروهای یمنی باشند. پاسخی که به گفته عبدالملک الحوثی، سعودی‌ها مدت زیادی منتظرش نخواهند ماند.

مهم است که سعودی‌ها درک کنند با ترور شخصیت‌های برجسته و انقلابی یمن نمی‌توانند بازی شکست‌خورده را تغییر دهند و به چیزی برسند که پس از سال‌ها جنگ و بمباران یمن نتوانستند به آن دست یابند. البته فقدان رهبرانی همچون الصماد برای جنبش ملی یمن بسیار دردناک است. و این جنایات سعودی، مردم یمن را بیش از پیش از ریاض متنفر خواهد کرد. یمنی‌ها هیچ‌گاه این جنایات را فراموش نخواهند کرد.

پیش‌بینی می‌کنم ترور فرمانده و رهبری همچون صالح الصماد، واکنش قاطعانه و قدرتمندانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به دنبال خواهد داشت و سعودی‌ها باید آماده تمامی سناریوهای محتمل باشند. سناریوهایی که یکی از آنها استفاده از موشک‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن مواضع ارتش سعودی است.

محسن الدربی - تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه صنعا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها