رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد

تریاک و گل صدرنشین مصرف مواد مخدر

رئیس سازمان بهزیستی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، تریاک با 53 درصد مصرف، صدرنشین مصرف مواد مخدر در کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۴
تریاک و گل صدرنشین مصرف مواد مخدر

به گزارش جام جم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر گل در گفتگو با ایرنا افزود: مواد مخدر گل با 12 درصد، شیشه هشت درصد و هروئین هفت درصد در ردیف های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه طی چند سال اخیر میانگین سن مصرف مواد مخدر در کشور پایین آمده است، تصریح کرد: براساس آمار موجود، در این سال ها شیوع مصرف مواد مخدر به افراد 19 تا 25 ساله هم رسیده است.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از جمله پدیده هایی است که امروزه با آن مواجه هستیم، افزود: آسیب های اجتماعی ماهیت پیچیده ای دارند و شرایطی را در جامعه ایجاد می کنند که باعث کاهش نشاط و شادی در بین مردم جامعه به خصوص نسل جوان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی است، خاطر نشان کرد: اعتیاد پدیده ای مخرب است که ساختار و مسئولیت پذیری فرد را به شدت مورد تاثیر قرار می دهد که اگر بخواهیم در این زمینه یک مبارزه همه جانبه داشته باشیم باید به سمت رویکردهای تلفیقی حرکت کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: بر همین اساس باید اقدامات خودمان را بر مبنای اقدامات پیشگیرانه متمرکز و نهادینه کنیم.

وی افزود: در این ارتباط مهمترین جایگاه و ارگانی که می تواند در این زمینه یاری رسان و مددکار دستگاههای دولتی باشند، رسانه ها هستند.

محسنی بندپی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در خصوص جدی نگرفتن پدیده اعتیاد و نپرداختن به مسایل و موضوعات آن، گفت: البته رویکرد دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته تاکنون خوب و یک رویکرد علمی و تخصصی بوده است.

وی همچنین با قدردانی از دیگر رسانه هایی که پای کار آمده و فعالیت بیشتری را در خصوص پیشگیری اعتیاد در جامعه از خود نشان داده اند، تصریح کرد: البته با توجه به مسایل و مشکلات موجود، رسانه ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب در خصوص پیشگیری اعتیاد فاصله زیادی دارند.

رئییس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اعتیاد در جامعه موضوعی جدی است که تمامی دست اندرکاران برای پیشگیری و برخورد با این پدیده شوم نباید ازهیچ کوششی دریغ کنند.

کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر گل از امروز (دوشنبه 28 اسفند) افتتاح و تمامی دست اندرکاران آن با هدف آگاهی بخشی در جامعه در ایستگاه های عمومی در ایام نوروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها