رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از ادامه روند واردات تخم مرغ به کشور خبر داد و گفت: هم اکنون واردات تخم مرغ از کشور ترکیه ادامه دارد و تائیدیه لازم برای واردات از کشورهای آذرباییجان و گرجستان نیز صادر شده است. تخم‌مرغ‌های وارداتی از کشور ترکیه با نرخ هر شانه‌ 14 تا 15 هزارتومان در بازار توزیع می شود و طبق شنیده‌ها نرخ هر شانه تخم مرغ ایرانی 19 هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۳
ادامه روند واردات تخم مرغ از ترکیه/ قیمت هر شانه تخم مرغ داخلی چند؟!

ناصر نبی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی جام‌جم آنلاین، با اشاره بر آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان اظهار داشت: شیوع بیماری در بین مرغ‌ها تخم‌گذار همچنان ادامه دارد، روز گذشته نیز یک مورد در قم اعلام شده است، اما با کم شدن تراکم جمعیت مرغ‌ها روند بیماری رو به کندی است.

وی درباره بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان افزود: ماهیت این بیماری در بین پرندگان تغییر کرده است اما با شروع فصل گرما و مهاجرت پرندگان مهاجر روند بیماری کمتر می شود اما در حال حاضر شیوع بیماری در بین مرغ‌های تخم‌گذار همچنان ادامه دارد.

نبی پور واردات تخم‌مرغ را ضروری ندانست و ادامه داد: هم اکنون واردات تخم مرغ از کشور ترکیه ادامه دارد و تائیدیه لازم برای واردات از کشورهای آذربایجان و گرجستان نیز صادر شده است. تخم‌مرغ‌های وارداتی از کشور ترکیه با نرخ هر شانه‌ 14 تا 15 هزارتومان در بازار توزیع می شود و طبق شنیده‌ها نرخ هر شانه تخم مرغ ایرانی 19 هزار تومان است. با همکاری مردم و مصرف کمتر نیازی به واردات تخم‌مرغ نبود.

وی کاهش تقاضا از سوی قنادی ها را عامل اصلی روند نزولی قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: از ابتدا نیازی به واردات تخم مرغ نبود، برای مصارف قنادی نیز می‌توانستیم پودر تخم مرغ یا تخم‌مرغ پاستوریزه را با هزینه ای کمتر وارد کنیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران درباره ادامه روند تولید تخم‌مرغ در داخل کشور و کاهش قیمت‌ها بیان داشت: پس از واردات جوجه یا تخم‌مرغ برای جبران خسارات، روند تولیدات آن در شهریور و مهر ماه مشخص خواهد شد؛ در حال حاضر با کمبود جوجه و تخم‌مرغ آن روبرو هستیم که با واردات تامین می‌شود ، در اردیبهشت ماه قیمت کاهش پیدا می‌کند زیراکه با گرم‌شدن هوا مصرف نیز کمتر می‌شود و گله‌های جدید تولید خواهند داشت.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها