روز شهید عراق به مناسبت سالگرد شهادت محمدباقر حکیم، گرامیداشت سید عبدالعزیز حکیم و بزرگداشت شهدای حشد الشعبی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۲۶
ولایتی: آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مراسم گرامیداشت «روز شهید عراق» به مناسبت سالگرد شهید محمد باقر حکیم، گرامیداشت سید عبدالعزیز حکیم و بزرگداشت شهدای حشد الشعبی شامگاه جمعه 18 اسفندماه با حضور مقامات مختلف کشوری از جمله علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جعفری رئیس دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید صادق حکیم فرزند سید محمد باقر حکیم، ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران، راجح الموسوی سفیر عراق، یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی جمهوری عراق و نمایندگان نهادهای و سازمان‌های عراقی در ایران و عراقیان مقیم تهران در دولت آباد تهران برگزار شد.

علی اکبر ولایتی در این مراسم با بیان اینکه حضور مستشاران ایرانی در عراق به درخواست این کشور بود و دفاع از عراق وظیفه ماست، به مردم عراق برای پیروزی‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اند تبریک گفت.

وی افزود: دو ملت ایران و عراق علیرغم جنگی که رژیم دیکتاتوری صدام به راه انداخت با هم برادر هستند، این موضوع را در زیارت مردم ایران از اماکن مقدس عراق و بالعکس به خوبی می‌توان دید.

مشاور مقام معظم رهبری با ذکر این نکته که در تاریخ همواره ایران و عراق با همراهی یکدیگر به مبارزه به استعمار برخواسته‌اند، یادآور شد: رابطه ایران و عراق رابطه‌‌ای استراتژیک است و ما به حشد الشعبی و شکل گیری این نیروی مردمی با فتوای مرجعیت عراق افتخار می‌کنیم.

ولایتی ادامه داد: آمریکا به دنبال نفوذ موذیانه در عراق و تجزیه کشورهای اسلامی است، اما موفق نخواهد شد و در اهداف خود در سوریه و عراق با شکست مواجه خواهد شد.

وی گفت: از دکتر عبادی تشکر می‌کنیم که علی رغم تلاش‌های غرب، الحشد الشعبی را به رسمیت شناخت.

مشاور مقام معظم رهبری کشته شدن مردم یمن را بدلیل زیاده خواهی آمریکا خواند و گفت: عربستان باید از ادامه حملات خود در یمن دست بردارد و بداند مردم یمن در نهایت پبروز خواهند شد. جبهه مقاومت به برکت خون شهدا پیروز خواهد شد.

بروجردی: خاورمیانه مدیون رشادت‌های آیت الله حکیم است

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این مراسم گفت: آمریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون در هر کشور که حضور نظامی یافته، قرارگاهی برای خود ایجاد کرده و در آنجا مانده است، اما ملت، دولت و مجلس عراق زیر بار این ننگ نرفته‌اند و نخواهند رفت.

وی افزود:‌ امروز و پس از پیروزی‌های ملت و دولت عراق بر داعش آمریکا هوس داشتن پایگاه نظامی در عراق را دارد، مردم غیور عراق اجازه نخواهند داد آمریکایی که از در بیرون شده از پنجره بازگردد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: امروز آمریکا تلاش می‌کند داعش در سوریه باقی بماند تا جهان اسلام همیشه در بحران و رژیم صهیونیستی ایمن باشد. این استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه است. اگر نبود همت بزرگمردانی همچون سردار قاسم سلیمانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه منطقه بودند.

بروجردی:‌ امروز آمریکایی‌ها در عراق شکست خورده‌اند و با آموزش ده‌ها هزار نفر به دنبال انتقال پروژه خود به سوریه هستند، اما قطعاً در آنجا نیز شکست خواهند خورد. آمریکا تنها خود را به زحمت می‌اندازد و فکر می‌کند می‌تواند در منطقه یکه تازی کند، اما دیگران دوران یکه تازی آمریکا به پایان رسیده و ما هر روز شاهد قدرت گرفتن بیشتر نیروهای اسلامی خواهیم بود.

در پایان این مراسم شاعر عراقی اشعار خود را رثای اهل بیت، سید محمدباقر حکیم و حشد الشعبی قرائت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها